KENANGAN ZAMAN PN BILA TELOQ TAK ADA DIA SALAHKAN KARTEL TELOQ.








 Menggamit memori. Ada yang beri link ke berita ni dalam komen tadi. Bila baca aku masih gelak lagi. Syabas! Lawaknya sangat bagus hinggakan lepas setahun aku masih gelak bila baca.


Isunya kekurangan telur. Tindakan yang dibuat oleh kerajaan yang ada PAS/PN di dalamnya ini adalah tubuhkan Pasukan Khas Jihad Tangani Inflasi yang diketuai oleh Annuar Musa.


Apa yang Annuar Musa ni buat pula ialah MERAYU kepada kartel telur yang seludup telur ke Thailand. Tu je. Merayu je? Bengonglah kalau dia fikir dengan merayu bekalan telur akan pulih.


Dan memang tak pulih pun. Sehinggalah Kerajaan ambil alih pentadbiran, Abg. Mad jadi menteri dan uruskan isu ni, barulah bekalan telur pulih. Sekarang harga dah kembali normal.


Tapi walaun lupa kegagalan kerajaan yang ada PN ni. Kerajaan paling gagal dalam sejarah tamadun manusia. Namun Kerajaan Perpaduan telah banyak selesaikan masalah yang PN wariskan.


Kini walaun dan lebai nak kata Kerajaan Perpaduan gagal? Memanglah. Sebab walaun dan lebai berhati hitam dan busuk bak zionis. Sebab tu mereka suka nak nafikan kebenaran.


Abang Mad seorang je dah beratus kali ganda lebih baik dari deretan menteri PN dalam kerajaan dulu. Dalam pasukan jihad mereka ni, tak salah ada lima orang menteri. Tak selesai pun masalah rakyat.


Tapi Abg. Mad tak perlu bentuk pasukan khas yang ada berderet menteri. Abg. Mad guna resource yang sedia ada di kementerian je boleh selesaikan. Itulah beza orang yang ada kemahuan dengan yang kerja sekadar melepaskan batuk di tangga.


Tapi hari ni ada lebai dengan muka tak malu nak kata Kerajaan Madani ni gagal. Kenapa? Biasalah. Sebab mereka mana ada maruah. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: