Susah jadi walaun ni. Berfikir kena di luar otak...







Aku kira isu tandas ni tak boleh nak spin apa. Sebab benda elok. Untuk keselesaan anak-anak dan para guru di sekolah kan?


Rupanya walaun boleh fikir ikut lain. Siap ada yang boleh kata projek perindahkan rumah setan. Apa ni? Teruk sangat otaknya.


Nak benci kerajaan, nak dengki PMX, itu terpulang. Tapi sampai memandang buruk usaha yang baik, itu bukan sifat manusia. Apa lagi muslim.


Tandas yang tak sempurna boleh menyebabkan isu kesihatan. Kalau sampai berbau, mengganggu anak sekolah yang sedang belajar.


Masa kami pembangkang dulu, kalau nak serang isu begini, kita korek isu tender. Bagaimana tender diserahkan. Siapa dapat.


Tapi benda elok kita tak kutuk. Apa lagi spin untuk jadikan ianya kelihatan jelek. Kalau begini sekali la, maknanya jiwa dah rosak.


Rakyat ramai yang hargai. Para guru pun gembira. Nak buat isu tender, tak nampak penyelewengan. Malah ramai kontraktor kecil bumiputera yang dapat faedah.


Jadi tiada cara nak selamatkan pemimpin mereka yang tak reti nak buat kerja masa ada kuasa dulu selain bercerita begini.


Tak ada apa boleh dibuat lagi selain berdoa mereka ini diberikan hidayah. Teruk sangat kerosakan pada hati mereka. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: