KEH..KEH...DEGREE PALESU KE ??? TANYA AJE




SIJIL

Saya dapat CV ni ada satu brader bagi. CV Calon BN di Kubang Kerian. Timbalan Ketua Puteri UMNO Malaysia. Bukan kaleng2.

CV yang saya terima ini banyak benda saya sangsi:

1. Saya tak pernah dengar nama Universiti yang tertera masa saya belajar di London. Saya tanya kawan2 pun ramai tak pernah dengar. Bila kami semak, ada catatan Wikipedia ia merupakan degree mill atau Universiti yang hasilkan sijil palsu.

2. Foundation in Finance and ACCOUNTANT? Errrr Adakah salah grammar di situ? Atau Foundation ini memang wujud di KDU? Saya tak jumpa cari pula. Orang yang pernah masuk KDU boleh confirmkan.

3. Kenapa dah habis foundation kena ambil diploma? Bukan ke boleh terus ke Degree. Itu yang saya tahu. Tak tahu pula Universiti ini macam mana.

Jadi kita perlukan penjelasan daripada pihak tuan punya badan sama ada:

1. Pihak dia yang keluarkan poster ini, atau ia black ops pihak lawan?

2. Kalau maklumat dan fakta salah/ fitnah, mungkin boleh perjelaskan apa latar belakang pendidikan Datuk sebenarnya?

Bukan apa, pengundi sekarang tengok calon dulu baru parti. Dan banyak antara mereka ini tergolong dalam Persatuan Bawang Rangers Malaysia. Jadi kena hati2.

Salam hormat,

Liyana Marzuki

 

No comments: