KAH..KAH...WOOOOOIII LEBAI KONTOT LEBIH BAIK DIAM DARI BERCAKAP....WALAUN

 


MN ‘bergolak’: Mokhtar Senik salahkan PH

MN ‘bergolak’: Mokhtar Senik salahkan PH

USAHA BERTERUSAN MEMECAHKAN MN.

Saya lihat agak konsisten jugak pendokong PH menyerang Muafakat Nasional. Termasuk pimpinan yg agak kanan dlm PAN, DAP, PKR dan Vatren UMNO. Itu tidak kira lagi cybertroooer2 yg sedang kelaparan. Presiden PAN minta ahli PAS kenang balik peristiwa Memali. Ku Li minta UMNO jgn biarkan PAS tompang tuah UMNO.

Pendek kata semua statment2 itu sarat dengan harapan agar PAS dan UMNO kembali berperang dan MN terburai ikatannya. Sakit benar hati mereka melihat persaudaraan PAS UMNO. Saya yakin mereka tidak akan berjaya kecuali jika ada pimpinan UMNO atau PAS yg menari mengikut irama sumbang mereka. Persaudaraan Aus dan Khazraj ini perlu dijaga rapi. Kerana org2 Abdullah bin Ubai sentiasa mencari ruang dan peluang.

Salakan mereka jgn dilayan. Cantiknya kalau pimpinan2 yg tak berkenaan tutup mulut. Biar pucuk pimpinan tertinggi sahaja yg bercakap dan buat statment. Harap2 tidak ada dikalangan PAS atau UMNO ini pimpinan yg “gila Mic”. Elakkan membuat statment balas yg bukan pandangan parti. Waktu2 sebeginilah pentingnya walak diamalkan.

Saya yakin saranan Mat Sabu agar ahli2 PAS mengenang peristiwa Memali tidak memberi apa2 kesan kepada PAS. Kami org PAS telah diajar dengan akhlak Islam. Berbaik dengan UMNO tidak bermakna menafikan kemurnian perjuangan para syuhada memali. Kerana kedua2 zaman itu berbeza. Yg mengajak para sahabat Nabi mengingati kejahatan dan perseteruan dengan Abu Sufian hanyalah para munanfik madinah. Mereka tidak senang melihat persaudaraan berlaku antara para sahabat dengan Abu Sufian selepas Fathul Makkah.

Manakala Ku Li pula cuba menyemarakkan kembali semangat asobiyyah UMNO. Dengan memberi amaran agar UMNO jgn biarkan tuah UMNO di kongsi dengan PAS dan Bersatu. Hakikatnya tiada siapa yg bertua samaada PAS atau UMNO atau BERSATU jika meninggalkan Islam dan penyatuan ummat Melayu. Rupanya2 Ku Li sudah jauh tertinggal dibelakang berbading ahli2 UMNO yg lain. Ketika ahli2 UMNO yg lain sedang bercakap soal gagasan penyatuan Ummat Melayu Muslim dlm MN, Ku Li masih terkial2 mencari jati perjuangan yg sebenar. Tidak hairan jika Ku Li sudah berkali2 menjadi pelanduk yg masuk perangkap Tun.

SYALLAH.. sinar suria permuafakatan ini akan lebih bersinar bila kedua2 pihak dlm MN saling berteguh janji dan tidak berjoget mengikut paluan rebana PH dan para munafik yg berkeliaran dimana2.

UMS
Kuantan Pahang.
30. 12.20

Sumber: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3777510022308629&id=10000149005850

No comments: