APAKAH KU LI AKAN KERJASAMA DENGAN PT95 UNTUK SAILANG DSAI?



Teori Konspirasi sedang berlegar di SocMed tentang Ku Li yang mengadap YDPA selepas DSAI diterima mengadap baginda. Macam-macam Teori termasuklah yang mengatakan Ku Li dicalonkan sebagai TPM oleh DSAI tapi cuba disailang oleh PT95 lalu ditawarkan sebagai PM jika MP2 di belakang Ku Li sanggup membuat U-turn dan tidak menyokong DSAI. Benarkah?

Saya hanya membaca Teori berkenaan dalam Whatsapp group. Tidaklah berniat untuk mengesahkan atau menolaknya kerana dalam Politik apapun boleh berlaku, tambahan pula demi kuasa.

CUMA, bagi mereka yang mungkin terlepas pandang akan dokumentari dari CNA sebulan yang lalu mengenai PT95 yang bertajuk PRIME MINISTER'S SLAYER - Mahathir's Last Fight Link video penuh : https://www.youtube.com/watch?v=hGXisHaySao cuba TUMPUKAN atas "EXCERPT" atau keratan video berkenaan pada segmen yang mana Ku Li beri pandangan beliau dan PT95 menceritakan dari sisi dia pula. Offcoz mempertahankan bahawa dia benar belaka. But that is beside the point.

Dari sini anda nilaikan sendiri, dalam isu kemungkinan berlaku perubahan kuasa sekarang ini, ADAKAH ANDA RASA Ku Li akan berpakat atau bekerjasama dengan PT95 utk sailang DSAI walhal dia sangat kenal Orang Tua itu?

Sebenarnya Ku Li melihat seolah -olah dia punya peluang dan mencuba. Pada hakikatnya dia telah lama meninggalkan dunia politik ini dan sekadar menjadi Ahli Parlimen yang juga pelahan.

Adakah Zahid dan Najib mahu memberikan sokongan kepada beliau. Nak jadi PM tidak semudah untuk menunggu orang datang, tetapi pelulah turun ke dasar dan bertemu dengan prinsip perjuangan. Dulu beliau ya..tetapi sejak kekalahan dengan PT95 , beliau kemudiannya menyepi atau disepikan oleh Umno sendiri.



ZUS DIN


No comments: