GERAK 98 : PM YANG HILANG MAJORITI MESTI UNDUR SEGERA


 1. Gerak98 merujuk kenyataan 2 Ahli Parlimen , Tg Razaleigh Hamzah dan Dato Seri Najib Tun Razak yang disiarkan dalam media semalam.

2. Kenyataan mereka itu jelas merupakan penarikan sokongan mereka terhadap PM Tan Sri Muhyiddin Yassin dan kerajaan Perikatan Nasional.

3. Ianya juga merupakan bukti jelas PM Muhyidin sudah hilang kepercayaan majoriti ahli parlimen untuk menjawat jawatan PM.(Majoriti kerajaan PN sebelum ini hanya 113).

4. Justeru, Muhyidin mesti meletakkan jawatan PM dengan segera.Salah bagi beliau terus menjawat jawatan PM tanpa majoriti.

5. PM yang hilang majoriti akan memberi akibat buruk yang besar bagi negara sekiranya dia terus menjadi PM.

6. PM yang hilang majoriti tidak wajar diberi ruang membentang belanjawan negara.Ianya akan disalahguna dan membuang masa.

7. Makanya Muhyidin mesti meletakkan jawatan segera atau diundurkan segera!Sebagai pemimpin beliau mesti mempamerkan ketinggian moral melepaskan jawatan apabila sudah hilang majoriti.

8. Semua pemimpin negara2 di dunia yang amalkan demokrasi berparlimen akan melakukan perkara yang sama.Jangan kerana gila kuasa PM Muhyidin memalukan negara dimata dunia.Kesan buruk ekonomi juga besar.

8. Gerak98 menjunjung kasih kepada DYMM SPB Yang di Pertuan Agong mengambil langkah segera selamatkan negara daripada menjadi momokan dunia kerana sikap PM yang tiada moral ini.

9. Demi maruah negara,proses melucut jawatan PM yang hilang majoriti mesti dilakukan segera dan sekarang.

10. Keterbatasan bahana Covid19 seharusnya tidak menghambat proses penting buat negara ini.

11. Terus memberi kuasa kepada seorang PM yang sudah hilang majoriti dan tiada moral adalah sama bahayanya malah lebih besar malapetakanya kepada negara.

Mohamad Ezam Mohd Nor

15 Oktober 2020/ 27 Safar 1442H

No comments: