LAGI KUAT BERDOA ,LAGI KUAT USAHA..

 

Menteri agama positif Covid-19
FREEMALAYSIATODAY.COM
Menteri agama positif Covid-19
Zulkifli Mohamad Al-Bakri bagaimanapun berkata kesihatannya berada


Dari FB wall A Kadir Jasin...

1. Tidak salah berdoa. Semua agama dan kepercayaan ada doa, puja dan mantera masing-masing.

2. Ada orang kata, "trademark" (tandaniaga) Perdana Menteri Perikatan Nasional, Muhyiddin Mohd Yassin, adalah doa.

3. Orang Islam sememangnya digalakkan berdoa. Tetapi berdoa saja tidak cukup. Ia mestilah disertai usaha. Lagi banyak doa, lagi kuatlah usaha bagi mencapai matlamatnya.

4. Jadi sama-samalah kita berdoa agar kita dijauhi pandemik dan mereka yang dijangkiti segera sembuh serta penawar yang mujarab baginya ditemui. Soalnya berapa ramaikah saintis Muslim terlibat mencari penawar ini?

5. Masalahnya kalau anggota Kabinet, Timbalan Menteri, Exco dan pemimpin politik sendiri tidak patuh SOP sehingga dijangkiti maka susah banyaklah kita.

6. Kalau rakyat biasa mudah. Jam itu juga polis tangkap, kompaun malah disumbat dalam penjara.

7. Tapi kena giliran Menteri langgar SOP, siasatan saja berminggu-minggu dan berbulan-bulan lamanya. Macam pilih bulu pula.

8. Jadi elok jugalah mereka kena jangkitan. Oleh sebab mereka tidak takut undang-undang atau berasa mereka kebal daripada tindakan undang-undang, eloklah kita serahkan mereka kepada virus Covid ini.

9. Pasal nak menang pilihan raya, mereka terkam ke Sabah yang sudah pun diketahui mempunyai kadar jangkitan yang tinggi.

10. Tak tahulah mungkin mereka tak tahu atau tak percaya kepada kesahihan Hadis yang berbunyi: “Apabila kamu mendengarnya (wabak) di sesuatu tempat, maka janganlah kamu pergi ke situ. Dan apabila ia berlaku di tempat kamu, maka janganlah kamu keluar lari daripadanya.” (Hadis riwayat Imam Muslim).

Wallahuaklam. Terima kasih.

- AKJ

No comments: