𝗣𝗔𝗦 π——π—œπ—Ÿπ—”π—¬π—”π—‘ π—Ÿπ—˜π—•π—œπ—› π—•π—”π—œπ—ž π—ͺπ—”π—žπ—§π—¨ π—•π—˜π—₯π—žπ—”π—ͺ𝗔𝗑 π——π—˜π—‘π—šπ—”π—‘ 𝗗𝗔𝗣 π—•π—˜π—₯π—•π—”π—‘π——π—œπ—‘π—š π—¦π—˜π—žπ—”π—₯π—”π—‘π—š π——π—œπ—”π—‘π—šπ—šπ—”π—£ 𝗨𝗠𝗣𝗔𝗠𝗔 𝗦𝗔𝗠𝗣𝗔𝗛 π—π—˜π—₯…

 

BOB KELANANG

No photo description available.

Nasib Pas lah, silap pilih kawan. Di Sabah, nak bertanding pun disekat. Minta kerusi Menteri di Sabah, dihalang oleh parti gabungan GRS iaitu Star dan PBS.

Namun yang selalu jadi musuhPas adalah Dap. Hari-hari wirid Dap. Tak boleh laksana hudud, salahkan Dap. Tak boleh bahas RUU 355, kaitkan Dap. Bahkan, alasan Pas untuk bersubahat dengan Muhyidin dan Jemin semburit untuk merampas mandat rakyat dengan menubuhkan kerajaan PN pun mereka guna alasan Dap berada dalam PH. 

Pas ni takde otak ke untuk berfikir atau hati telah digelapkan dengan kuasa dan jawatan?SewaktuPasberkawan dengan Dap dalam PR dulu, pernahkahPasdilayan seperti STAR dan PBS layanPas di Sabah?

Di bawah kerajaan Dap P. Pinang dulu, wakil rakyatPasdapat jawatan yang diberi oleh kerajaan P. Pinang. Bahkan, Mat Sabu ketika itu timbalan presiden Pas diberi jawatan penting di dalam menjaga air di P. Pinang. Dap tidak meminggirkan Pas di P. Pinang. PR ketika itu beri kerusi kepada Pas bertanding walaupun di P. Pinang kawasan kuat Dap.

Tetapi Pas tidak pernah fikir baik. Sanggup burukkan Dap seolah2 Dap lah punca negara ini bobrok dan penuh skandal rasuah besar. Seolah2 yang sekat Pas untuk bergerak kononnya nak bawa Islam itu penghalangnya Dap. Begitu sekaliPasmelihat Dap. Sedikit pun Dap tiada jasa kepadaPas Nah, Allah pamerkan depan mata.Pasdibuli semahunya di Sabah.

Pas hanya tunjuk hebat dalam muktamar parti mereka sahaja. Di situ mereka bercakap bagaikan nak pecah dewan muktamar. Takbir mereka bergema seperti nak runtuh dewan. Pemimpin pula bercakap seolah2 berani mati berjihad, tunjuk hebat depan muktamirin.

Hakikatnya, lihat sendiriPas di luar. Sebelah kaki dalam perahu PN, sebelah kaki lagi dalam perahu MN. Bila PN tuju ke utara, MN tuju ke selatan,Pasakan terkoyak kangkang. Lepas sakit celah kangkang, marah kat Dap.

 

No comments: