ANWAR DAN RAKYAT BERPISAH TIADA

 

IBRAHIM MAT ISA


Image may contain: 1 person, glasses, text that says "0P Kita perlu lebih serius untuk KEMISKINAN selesaikan masalah "Dengan menggunakan data tidak tepat, kerajaan terdahulu telah menyatakan masalah emiskinan telah hampi dibasmi epenuhnya. Kita tahu kenyataan itu tidak tepat dan saya sendir menyaksikar kemiskinan setiap bandar dan kampung yang saya lawati Malaysia Kita akan dikira melakukan kecelakaan yang besar kepada rakyat sekiranya pertimbangan, metodologi dan pendekatan dalam memerangi kemiskinan tidak disemak semula' ANWAR BRAHIM"


Anwar tetap perjuangkan rakyat miskin dan melarat. Puak yang mengecam beliau dengan kata kesat seperti peliwat, penjahanam negara, pengkhianat Melayu itu semua point untuk menjatuhkannya tanpa berfikir inilah sosok manusia yang pernah terpenjara kerana bersolidariti dengan penduduk miskin Baling seawal tahun 70an dulu.

Budak-budak sekarang tahu apa?

Celik mata dah kaya, anak orang senang.. sokong pemimpin korup asalkan jangan kacau kami yang kaya sudah! Di luar sana masih ada yang miskin melarat yang wajib pemimpin perjuangkan.

Ini matlamat berpolitik. Dapat kuasa, bantu dan perkembangkan, bina kemajuan dan wujudkan peluang. Pandemik hanya ujian tapi ruang mesti dicipta supaya pandemik juga menjadi nikmat.

Tok aku selalu sebut, when there are problems, you can create money and wealth.

Selama PN dapat kuasa apa perkembangan ekonomi? Janji mereka nak selamatkan Malaysia.. Selamatkan kepala bapa apa?

 

No comments: