ELAK CLUSTER GUNTING RAMBUT



Saya pasti ramai yang merungut rambut masing-masing dah panjang.
Saya juga tidak terkecuali.
Tapi saya juga tahu bahawa kita sedang berhadapan dengan Covid-19 dan jangan sia-siakan pengorbanan frontliners kita di Hospital.
Juga pengorbanan kita semua kekal di rumah yang sampai ada mereka hilang mata pencarian dan ekonomi keluarga semakin susah.
Mungkin pandangan saya ini tidak popular.
Kerajaan kan popular dan tak boleh ditegur.
Tapi demi kepentingan orang ramai, saya tidak bersetuju dengan arahan Menteri membenarkan kedai rambut beroperasi.
Bolehkah kita berkorban sedikit lagi untuk pertahankan penjarakkan sosial (social distancing)?
Saya mohon maaf kepada pengusaha-pengusaha kedai gunting kerana mesej ini.
Namun pandangan saya, eloklah kedai gunting rambut dan perkhidmatan-perkhidmatan lain yang ada direct contact dengan pelanggan ditutup dahulu.
Bagi mereka yang mahu sama-sama #CegahCOVID19 dan #Kitajagakita, tolong sebarkan mesej ini.
AKMAL NASIR
Ketua Angkatan Muda Keadilan Malaysia
11 April 2020.


No comments: