Hubungan Pemuda Umno Dan Perkasa Rapat - Khalid Samad



























SHAH ALAM 27 MEI : Penglibatan bersama antara Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Pemuda Umno berhimpun di hadapan pejabat akhbar Utusan Malaysia minggu lalu jelas menggambarkan mereka mempunyai hubungan rapat.

Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata gambaran itu mudah dibaca rakyat sekaligus membuktikan adanya pertalian antara keduanya yang dinafikan sebelum ini.
"Rakyat sudah sedia maklum bahawa mereka (Pemuda Umno & Perkasa) bersama, sebelum ini Umno mahupun pemudannya menafikan Perkasa bukan pro mereka.
"Itulah sebabnya apabila MCA turut membantah (boikot) bukan sekadar Perkasa malah pemuda Umno turut turun dan ini juga jelas mengesahkan bahawa antara mereka memang ada hubung kaitnya yang rapat," katanya.

Terdahulu, Angkatan Muda Kedilan (AMK) memutuskan untuk menunda perhimpunan aman dihadapan syarikat Utusan Malaysia bagi membantah laporan fitnah akhbar milik Umno itu berikutan provokasi yang keterlaluan dari Pemuda Umno dan Perkasa.

Timbalan Ketua Penerangan AMK, Rozan Azen Mat Rasip berkata, pertembungan AMK dengan pemuda Umno dan Perkasa yang kononnya mahu mempertahankan akhbar itu hanya akan mengubah makna perhimpunan aman yang dirancang AMK sebelum ini.

"Ini juga menunjukkan sikap Pemuda Umno yang jelas agen provokasi-provokasi perkauman dan agama selain melihat itu adalah satu-satunya cara bagi menyelamatkan diri mereka dalam PRU akan datang ini," katanya.

Dalam pada itu, Khalid turut mempersoalkan kedudukan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin ekoran kegagalan beliau hadir bersama bagi mengepalai perhimpunan tersebut.

"Saya mempersoalkan sama ada Pemuda Umno hari ini sudah menolak kepimpinan beliau (Khairy Jamaluddin) ataupun lebih lebih selesa di bawah Ibrahim Ali," katanya.



No comments: