ALA PIMPINAN PAS PUN TAK KURANG JUGA KES ....APA YANG DOK MELATAH SANGAT.

 

Masih ramai cerita tentang video yang dikatakan milik Prof. Agus. Malah puak pembangkang tanpa malu mengaitkan DS Anwar bahkan ada yang seru diturunkan kerajaan atas sebab ini.


Begitulah terdesaknya mereka mahukan kuasa. Al maklumlah, kalau tak berkuasa mungkin kesemua mereka bakal jadi penghuni penjara.


Masalahnya isu peribadi nak dikaitkan dengan PM tu kenapa? Bukannya DS Anwar suruh mereka tu buat begitu. Lagipun video tu belum tentu tulen lagi.


Secara peribadi, aku rasa tak mustahil kalau video itu hasil suntingan. Sebab tengokkan cara puak PN gunakan sebagai modal, nampak macam perkara ni sudah dirancang terlebih dahulu.


Tapi kalau betul pun, kenapa sampai nak jatuhkan kerajaan?


Cuba ingat, sebelum ini tular seorang ketua Dewan Ulama PAS tayang kemaluan dalam messenger. Masa tu ada desakan supaya Hadi letak jawatan?


Kemudian pemimpin yang sama ada pula skandal dengan wanita lain. Siap ada video Petronas Drift lago. Pun tak ada desakan Hadi bertanggungjawab dan lepaskan jawatan presiden.


Kenapa? Sebab itu dosa si pelaku. Bukannya Hadi yang suruh dia goda isteri orang. Walaupun seluruh pimpinan PAS buat tak tahu dengan isu tu, tapi tak ada sesiapa kaitkan dengan pimpinan PAS.


Begitu juga dengan video Azmin. Jelas mukanya. Siap pasangannya mengaku lagi. Tapi apa tindakan yang diambil? Bukan setakat dia kekal sebagai MP, malah Mahiaddin siap lantik jadi menteri lagi.


Bayangkan, seorang yang dilantik secara sah tanpa diketahui rahsia sebaliknya, tapi bila pecah rahsia, yang melantik kena letak jawatan.


Manakala seorang lagi, memang dah kecoh cerita, dah terbongkar rahsia, ada video perlakuan, bukan berbual je macam video Prof. Agus yang viral ni, siap pasangannya mengaku, boleh pula dilantik sebagai menteri.


Tapi yang dilantik tak pula disuruh letak jawatan. Bahkan dipuja sebagai abah. Nampak tak? Nampak double standard puak jahat ni? Bagaimana mereka mainkan isu ni?


Sebab tu aku rasa ada kemungkinan yang cukup besar video itu direka atas niat nak jatuhkan PMX. Tapi tak apa, biarlah pihak berkenaan yang jalankan siasatan.


Cuma kita ni, jangan sibuk nak mainkan isu peribadi orang lain. Kita sendiri pun ada sisi gelap yang kita nak sembunyikan. Bersyukurlah Allah tutup aib kita. Jadi janganlah kita sibuk perkatakan aib orang lain. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: