Lepas Azmin, Sanusi tolak, Rafizi cabar Ahli Parlimen Bachok debat



Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli menghantar surat pelawaan kepada Penolong Setiausaha Agung Pas, Mohd Syahir Che Sulaiman untuk berdebat mengenai hal ehwal ekonomi.


Tindakan itu susulan cabaran berdebat dilontarkannya kepada bekas Menteri Kanan Antarabangsa dan Industri yang juga Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Muhammad Sanusi Md Nor ditolak.


Melalui surat yang dihantar ke Pejabat Pusat Khidmat Pejabat Ahli Parlimen Bachok itu pada Ahad, Rafizi mencadangkan supaya debat itu diadakan pada 9 Ogos atau pada tarikh lain sebelum hari mengundi Pilihan Raya Negeri (PRN) iaitu 12 Ogos.


Rafizi sementara itu turut menetapkan agar tarikh debat itu harus dipersetujui oleh kedua-dua pihak serta disiarkan secara langsung di media arus perdana.


Untuk rekod, Rafizi pada awalnya mencadangkan supaya Mohamed Azmin berdebat dengannya bagi membuktikan situasi ekonomi ketika era pentadbiran Mahiaddin Yassin lebih baik berbanding ketika ini.


Azmin bagaimanapun meletak beberapa syarat yang kemudian dianggap Rafizi sebagai alasan untuk tidak berdebat.


Ahli Parlimen Pandan itu kemudiannya mencabar Sanusi, Pengarah Pilihan Raya PN itu kemudian menolak cabaran Timbalan Presiden KEADILAN untuk berdebat secara langsung ketika kempen PRN nanti.

"Saya akan berterusan mempelawa wakil PN untuk berdebat kerana budaya itu perlu dibawa demi pembaharuan negara.


"Ditambah pula dengan tokoh-tokoh daripada PN berkali-kali memainkan sentimen yang tidak berasas mengenai ekonomi negara sedangkan inflasi sudah turun, prestasi pasaran saham baik, tetapi mereka masih membohongi rakyat dan mengulangi benda tidak betul," kata Rafizi dipetik.


 

1 comment:

Anonymous said...

Bachok lagi bacul, belum masuk gelanggang sudah cirit birit, ingatkan berani dan intelek sangat rupa rupanya headless chicken run aka ayam togel