SALAH




Kerajaan ini Kerajaan Madani. Jadinya kena cakap serupa bikin. 


Saya terpanggil untuk menulis isu Royalti Minyak Kelantan dan Terengganu. Dan juga peruntukan untuk Parlimen. 


Kenapa ia perlu disekat? Ini bukan in line dengan konsep Madani yang hendak dibawa. 


Ada lah yang kata. “Kau ni Liyana, naif politik. Set2 ni pun sekat peruntukan Pembangkang masa mereka berkuasa. Sama saja. Mereka pun buat perangai sama. 


Nanti bila kita bagi muka, mereka claim mereka yang buat kerja. Padahal duit datang dari kita.”


Tuan oiii, duit tu duit Negara untuk rakyat. Bukan duit parti hangpa. Kalau dulu diaorg buat, hangpa tak suka, la ni nak buat benda yang sama? 


Ok benda ni for the record, saya tak setuju. Dulu masa PN buat pun saya bantah. Sekarang saya bantah sama. 


Terangganu sekarang meningkat baik prestasi ekonomi, rakyat lebih terjaga. Sebab royalti minyak mereka. Siapa pun yang memerintah, kalau ia baik untuk rakyat kita supportlah. 


Kelantan lain, memang ke laut. Itu kita dah boleh tukar dah. 


Ayah saya ajar, setia kita pada negara, bukan parti semata2. 


Mana baik kita sokong, mana salah kita bantah. 


Pulangkanlah hak mereka. Itu baru Kerajaan adil dan saksama. 


Salam hormat,

Liyana Marzuki



No comments: