Kunci dan mangga itu ada pada Tuan president..


Aku melihat Pakatan Harapan fasca sebelum pru14 dan Pakatan Harapan fasca pru15 sangat berbeza.

Perbezaan itu saya simpulkan 5 ketegori.


Namun demikian saya suka bercerita tentang pkr dalam 5 perbezaan tersebut.


1. Pru14 tanpa Anwar

2. Pru15 kita ada Anwar Tapi tanpa Rafizi Ramli ( kita andaikan dulu tanpa beliau, Namun besar dalam Lubuk hati saya, saya berharap sangat dia ada dlm pru15)

3. Pru14 kita ada gerakan Rafizi yang sangat hebat dalam pkr

4. Buat setakat saya tulis ini. Saya tak nampak sorang yang sangat epysen dan bijak mengatur politik pkr di lapangan

5, pkr tidak ada sorang yang menjadi idola

Pengundi untuk mereka percaya, terutamanya

Pengundi muda dan non partisan.


Minta maaf mungkin tulisan saya ini, tidak memenuhi halwa pendengaran telinga anda.

Tetapi saya terpaksa dan memaksa diri saya menulis sesuatu yang tidak sedap di dengar dan tidak sedap di jiwa..

Jadi saya memilih teguran yang melawan arus

Kehendak reramai.


Kalau ada part dalam tulisan saya ini

Yang mungkin anda fikir melecehkan pkr atau amnya Tuan Presiden yang kita kasihi.

Saya minta maaf. Sebab saya bukan penglipur Lara yang hanya bercerita happy happy..


Terus kepada point tulisan saya ialah..


Pru14 Pakatan Harapan menang sebab ketika itu Umnobn berada di tahap paling hina dan lemah di mata rakyat. Siapa yg membawa berita buruk Umno itu kepada rakyat. Tidak lain tidak bukan saudara Rafizi yang kau orang panggil sotong itu..


Umno di bawah Najib ketika itu bukan sahaja rakyat Malaysia tahu kes Najib malah seantareo dunia tahu kes najib dan isterinya rosmah mansur.siapa yang berjaya membuka pekung kejahatan kejelekkan ke gobrokan itu

Sudah tentu rafizi.


Nfc lembu di kondo, src Imdb satu cerita paling hangat di perkataan dalam Malaysia dan dunia

Siapa yang pertama bawah isu secara berniaga di tepi Jalan ke pelusuk Malaysia. Sudah tentu Umum tahu. Iaitulah saudara Rafizi Ramli 


Siapa yang tidak mengakui kebenaran ini

Anda seorang yang tidak ikhlas dalam falsafah

Politik..


#AnwarIbrahim..


Walaupun beliau Cuba dinyahkan oleh pihak tertentu seperti shafie apdhal dan mukriz a/l Mahathir mohammad dan sesetengah kanak kanak Dap dan kanak kanak pan.

Saya kekal tidak bersetuju dengan kritikkan mereka. Kerana bagi saya Anwar itu kekal relevant  sebagai ketua pembangkang hatta menjadi perdana menteri Malaysia.


Yessss saya sangat yakin beliau layak.

Tetapi bagaimana kita mengangkat beliau jadi perdana menteri kalau keadaan kita pkr sekarang tidak ada riak riak hint hint bahawa kita PKR Boleh menang..


APA alasan anda pkr Boleh menang dengan pkr berwajah sekarang.... Jawap ikhlaslah beb..

Boleh menang kah..


Pada Aku brand Anwar sebagai produk di jual sebagai bahan atau Barangan di pasaran rakyat pru15 itu masih laku..cuma masalahnya

Team iklan, team sales, team packaging untuk

Perkenalkan produk bernama Anwar itu tidak

Cukup pandai dan mahir, kadang team team ini

Pemalas buat kerja.. Samada pemalas atau

Mereka tidak pandai menjalankan tugas mereka..


Jadi apa yang kita kena buat jika keadaan ini

Nampak kelompongannya...

Saya tahu anda punya pandangan atau pendapat Masing2... Berilah pendapat pandangan nanti.... Sila..


Tetapi kalau anda Tanya saya apa solusinya

Cuma satu jawapan wahid saya..

Anwar kena panggil saudara rafizi dalam kadar segera... Titik..!


Tak kiralah bagaimana caranya untuk ajak rafizi masuk. Yang penting berjaya bawah dia masuk balik..

Aku pernah mencadang dengan sorang kawan cara bawa masuk balik rafizi. Mungkin agak mencabar wibawa Tuan Presiden bila saya kata. Anwar kena jumpa rafizi in direct face to face.. Kerana pada hemat saya cara itu sahaja Boleh bawa masuk rafizi...


Tulisan saya ni mungkin anda lihat atau fahami

Sebagai meragui kemampuan Anwar..

Anda silap.. Ini kerana bagi saya. Rafizi itu gandingan mantap Anwar duet mereka di pru15 ini nanti umpama satu batu besar kau campak dalam tasik kecil lalu hentakkan batu besar itu menghasilkan percikkan air yang banyak dan banyak...


Tanpa rafizi pkr  susah menang. Kenapa saya kata begitu. Sebab tugas yang pernah galas dulu kini tiada siapa ambil.. Yang ada hanya

Di sekeliling Anwar makan suap, pemalas berkerja pemalas berfikir......

Dan sebab itu saya tetap berkeras dengan sesiapa sahaja bahawa rafizi itu kena ada di pru15 ini nanti..


Pada tuan Presiden pkr Saudara Anwar Ibrahim  Ibrahim

Yang Aku kasihi. Saya tulis begini setelah saya banyak bertanya kepada orang  bawahan

Dan ini adalah servey hasil kerja saya..


Pada saudara rafizi ramai sangat menanti

Come back anda.....


Yang benar Ritz Farish Farish aka  megat farish.

No comments: