Apa bakal berlaku terhadap ekonomi negara setahun dari sekarang?


IBRAHIM MAT ISA
Sungguhpun semua saranan Dr Mohamad Abdul Khalid ini baik dan sesuai perlaksanaannya ketika krisis wabak dan ekonomi Malaysia yang meruncing, kita boleh anggap ia tidak akan dipandang oleh pemerintah kudeta sekarang ini walau sebelah mata pun.

Setiap buah fikiran yang baik hanya memerlukan jiwa yang murni dan ikhlas melaksanakannya. Ia hanya boleh dilaksanakan oleh pentadbir yang jauh memikirkan soal rakyat.

Bagi para ahli politik rakus, mereka tidak berupaya lagi untuk menerima saranan melainkan melayan nafsu dan tamak kuasa dan dalam masa sama mereka terpaksa pula berhadapan dengan keadaan huru hara yang kini sedang mendunia.

Apa yang rakyat bakal perolehi dalam keadaan huru hara wabak yang berlangsung tak tahu bila kesudahannya? Kita akan hanya dapat melihat drama demi drama dari ahli politik yang ditarik masuk ke dalam pentadbiran demi memenuhi kerakusan merampas kuasa.

Jadi, persiapkan diri anda semua untuk menghadapi babak-babak kegelapan yang begitu sinonim dalam bahasa Arab yang disebut dzulumat dan di situ juga terbentuknya perkataan dzalim.

Mereka akan meletakkan setiap sesuatu perkara itu tidak di tempatnya yang sesuai..

Salam pagi Rabu,
Berjimatlah ketika bersarapan..
Abg Aim ðŸ˜Ž

No comments: