ANTARA SETAN DAN PAK SETAN


Ibrahim Mat Isa


Aku nak cakap terus terang sajalah. Nak terasa hati, mampoih pi kat hangpa.

Sebenarnya, walaun dan cai pembangkang memang setan. Mereka buat status fitnah di media sosial terutama FB, dalam tulisan penuh dengan unsur kebencian dan kecaman kesat, maki hamun.

Bila kawan-kawan sempat screen shot dan viralkan, dan kita terbaca viral itu tentu kita nak check dulu.. Cari punya cari dah tak ada. Setan tu dah delete rupa-rupanya.

Aku tak tau kenapa dia delete, adakah kerana takut jadi kes polis dan bakal dikutip dan kena sumbat lokap satu malam, aku tak pasti. Bab kutip tu tak pe, itu prosidur soal siasat polis.

Yang setan sangat tu, bila tulisan mereka itu naik, kawan-kawannya pun akan share merata tempat dan mereka berseronok dapat maki kerajaan atau menteri PH.

Aku agak, setan seperti ini akan tetap jadi setan, malah pemimpin pembangkang yang kononnya beragama macam pak haji dalam Pas buat diam, dan mereka pun tumpang selit sekaki buat fitnah atau pun buat statement yang berunsur fitnah.. mereka tidak ada prihatin langsung nak nasihatkan penyokong supaya jangan menyebar fitnah atau lakukan sesuatu supaya lantera setan itu cepat dipadamkan.

Pemimpin pembangkang, dengan penyokong yang main dan bergelumang dengan fitnah memang SETAN!

Semoga setan-setan itu sedar kembali bahawa dosa mereka perlu disucikan oleh orang yang difitnah..


No comments: