AZMIN PENGKHIANAT


Oleh : Mohd Asraf Abdullah

Tian Chua dan Sivarasah diantara 19 MP PKR yg menuntut pemecatan Zakaria dibatalkan dan mendesak Anwar memohon maaf, namun kedua2 mereka menafikan surat yg dihantar yg ditandatangani oleh Azmin yg menuntut Anwar memohon maaf adalah tidak benar kerana deraf asal surat tidak menyebut Anwar perlu memohon maaf.

Ini bermakna Azmin telah menipu dgn mengubah kandungan surat.

Sebelum ini dlm kes dimana Azmin mengadakan satu perjumpaan dan mesyuarat bersama 17 MP UMNO dirumahnya di Putrajaya, Azmin memaklumkan kpd Tun Mahathir bahawa MP2 UMNO yg hadir dirumahnya mengadu telah hilang parti dan ingin melompat parti, namun semua MP UMNO yg terlibat menafikan tuduhan Azmi.

Azmin tidak pernah memberi sebarang maklum balas. Berdiam diri bermakna benar Azmin menipu. Ini perkara serius, sebagai Timbalan Presiden dia sanggup menipu dan berbohong. Dimana2 orang ramai mempertikanya dan mencemuh. Dia telah hilang kredibiliti.

Azmin semakin terdesak, dia sanggup melakukan apa sahaja bagi memuaskan nafsunya, tindak tanduknya yg tidak menghormati pucuk pimpinan, tidak hadir mesyuarat parti, melanggar perintah perlembagaam parti, menentang peralihan kuasa PM kpd Anwar telah mencemar imej parti.

Azmin pengkhianat parti..dia akan menghancurkan parti, tindak tanduknya turut memberi kesan ketidakstabilan gabungan PH dan memberi imej buruk kpd kerajaan PH.

Kita menyeru kpd sejuta ahli parti, penyokong, pendokong dan seluruh peringkat pimpinan agar bersatu hati, rapatkan saf, kita bangkit dan berdiri teguh bersama Presiden bagi mempertahankan parti dari pengkhianat dan gerombolanya yg mahu memecahbelahkan parti dan melemahkan kerajaan Pakatan Harapan.


No comments: