LAWAK DAN KELENTONG DAH MULA

Polis hari ini mendapat perintah mahkamah untuk menahan reman seorang ahli perniagaan yang dipercayai berpangkat 'Datuk' bagi membantu siasatan kes dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara.

Mana pula lembu yang dihitamkan setelah yang membeli dan menyamun orang lain.Patut siasat dan tahan empunya pinjaman loan 250 juta .Sama ada sharizat atau suaminya...tapi nampak pelik sikit..siapa yang ditahan ??Datuk mana pualak yang ditahan?

Lihat pula kenyataan dibawah:

Jelasnya, suspek berkenaan pernah ditahan sebelum ini berhubung siasatan ke atas dua kes penipuan, masing-masing di Bercham dan juga di Cheras mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.
"Kita belum rekod apa-apa kenyataan daripada dia berhubung NFC," katanya lagi ketika ditanya sama ada lelaki berkenaan disiasat berhubung kes berkenaan.

Pulak....dah disoalsiasat selama 3 jam tapi belum pula direkod kenyataan...adoiiii seronok betul lah siapa yang songlap dan siapa pula yang disoalsiasat.Yang disiasat pegawai bank,pegawai pertanian tu buat apa? mereka ini menurut arahan pak menteri..jadi lain yang balun dan sapu..lain pula yang kena siasat....Malaysia The BOlehland



Lepas polis siasat..polis serah SPRM...lepas SPRM...lepas kat mana pulak...sah lepas kat jabatan emigresen,lepas tu pos Malaysia dan akhirnya sisasatan selesai dan pihak berkuasa mendapati bahawa kes ini tidak melibatkan rasuah ..akan tetapi salahurus dana kerajaan dan ianya tidak menyalahi undang-undang melainkan salah dari segi moral..ek..ek


Pihak polis telah menyerahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini ahli perniagaan bergelar 'Datuk' berumur 45 tahun, yang ditahan reman, berikutan tawaran rasuah yang dipercayai ada kaitan dengan siasatan kes National Feedlot Corporation (NFC).

No comments: