AKHIRNYA ADA RUNDINGAN


PUTRAJAYA 22 Dis. - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mahu pelaksanaan skim sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) ditangguhkan untuk dirunding semula dengan penjawat awam, kata Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman.
Beliau berkata demikian kepada sekumpulan ahli kongres itu di perkarangan bangunan Perdana Putra selepas mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri di sini hari.
Omar dijadualkan mengadakan satu sidang akhbar di Universiti Putra Malaysia tengah hari ini berhubung isu itu. - UTUSAN



ADA SESETENGAH JABATAN PELAJARAN NEGERI TANPA MEMPERDULIKAN DAN MELIHAT PERKEMBANGAN TERKINI MEMANGGIL GURU-GURU PULANG DARI BERCUTI SEMATA-MATA MENANDATANGANI SURAT PENERIMAAN.

PADA HAL PERKEMBANGAN ANTARA JPA DAN PENGGUMUMAN YANG DIBUAT OLEH CUEPACS TIDAK DIAMBIL KIRA DAN TERGESA-GESA UNTUK MEMAKSA KAKITANGAN PERGURUAN PULANG DAN AKHIRNYA KEPUTUSAN YANG BELUM DICAPAI INI MENJADIKAN SEOLAH-OLAH PIHAK JABATAN PELAJARAN NEGERI TIDAK MENGIKUTI PERKEMBANGAN TERKINI....AHHHH...MALANGNYA....BETAPA BODOHNYA....

KASIHAN GURU-GURU YANG MASIH BERADA DI KAMPUNG DIPANGGIL BALIK SEMATA-MATA KEINGINAN JABATAN PELAJARAN YANG TERPINGA-PINGA DAN BERTINDAK SECARA TIDAK PROFESIONAL MENGKAJI DAN TIDAK MELIHAT PERKEMBANGAN TERKINI.....SAMA ADA INI ARAHAN DARI PIHAK YANG LEBIH ATAS, ATAU APA SEKALI PUN ALASANNYA...ADA JPN NEGERI LAIN YANG BERTINDAK BIJAKSANA DENGAN MENUNGGU PEREMBANGAN TERKINI...





Omar berkata Cuepacs tidak menolak sepenuhnya SBPA tetapi disebabkan beberapa perkara yang tidak dipersetujui, ia terpaksa membangkitkan mengenai isu itu.


"Di bawah SBPA ini penambahbaikan gred tidak selaras. Ada gred yang ditambah baik, ada yang tidak. Dan kenapa ada kumpulan pekerja yang naik dan ada kumpulan yang tidak naik," kata beliau.


"Misalnya tiada rundingan dibuat dengan kita mengenai SBPA sedangkan sebelum ini kita ada dipanggil untuk berunding mengenai Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (Prospek) untuk menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) dan ianya berjalan dengan baik serta kami buat roadshow bersama," katanya.

No comments: