TANGKAP MASUK JEL JA. BARU DIA ADA AKAI NAK BACA QUNUT DALAM JEL.

 

PERINGATAN AMARAN DARI KDN



MENDANE Saifuddin Nasution Ismail telah bersuara memberi komen berhubung tindakan ahli parlimen Pas yang membaca doa qunut nazilah dalam parlimen setelah seorang rakan mereka digantung enam bulan kerans memfitnah.


Tindakan itu menurut Saifuddin tidak patut dimana bila gunakan doa qunut nazilah untuk menghancurkan seteru politik sesama Islam dan dinggap sebagai melampau.


Dalam satu kenyataan dilekuarkan ujar Saifuddin perbezaan pllitik tidak patut disamankan dengan tindakan takfiri dan khawarij yang melihat perbezaan politik sampai doakan kehancuran. 


Beliau tidak menyatakan apakah tindakan kerajaan terhadap perbuatan itu, tetapi menyebut menggunakan qunut nazilah untuk menghancurkan seteru sesama Islam adalah melmpau dan bertentangan dengan sikap Islam apa lagi di Malaysia.


Kenyataan Saifuddin itu serius perlu diberi perhatian oleh semua pihak jangan bersikap melampau dan ekstremis, jika dialpa tidak mustahil kerajaan akan bertindak tegas. Jika selepas ini ada tindakan jangan salahkan kerajaan. Trims.



No comments: