WALAUN MANA PULAK YANG RUMAH NAIK BIL LETRIK...

 




Bagi yang masih tak puas hati, ni aku lampirkan bil elektrik aku bagi bulan 𝗢𝗴𝗼𝘀 2021 dan yang terbaru, 𝗔𝗽𝗿𝗶𝗹 2024. Tengok sendiri tariff. 𝗧𝗮𝗸 𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗲𝗿𝗯𝗲𝘇𝗮𝗮𝗻 pun. Dari tahun 2021 lagi. Siapa kata bil elektrik naik?


𝘐𝘯 𝘧𝘢𝘤𝘵, aku baru perasan bil 2021 tu (masa tu PN jadi kerajaan) 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝘁𝗶𝗻𝗴𝗴𝗶 dari bil terbaru ni. Adakah ini bermakna masa PN dulu 𝗸𝗶𝘁𝗮 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗰𝗮𝗷 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝘁𝗶𝗻𝗴𝗴𝗶? Dah tentu tidak. Tariffnya kan sama.


Cuma masa tu kita dikurung. Anak-anak semua dekat rumah. TV 𝘰𝘯 sepanjang hari. 𝘓𝘢𝘱𝘵𝘰𝘱 lagi. Kipas, caj 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘱𝘩𝘰𝘯𝘦 malah masak pun banyak. Rumah aku pun pakai dapur elektrik. Sebab tu 𝗯𝗶𝗹 𝗺𝗮𝗵𝗮𝗹 𝗺𝗮𝘀𝗮 𝘁𝘂.


Ini bukan soal 𝗯𝗲𝗸𝗮𝗽 atau jilat. Ini soal fitnah. Cerita yang sengaja diada-adakan. Sebagai orang Islam yang beriman kepada hari Akhirat, 𝗷𝗮𝗱𝗶 𝗸𝗲𝘄𝗮𝗷𝗶𝗽𝗮𝗻 atas kita untuk melawan fitnah dan menegakkan kebenaran.


Aku harap lepas ni tak dengar lagi cerita palsu yang tariff elektrik naik. Aku dah buktikan di sini. Tariffnya sama dari zaman pengkhianat sampai sekarang. Usah 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗯𝗮𝗵𝗮𝘁 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: