𝗣𝗔𝗦 𝗳𝗼𝗿 𝗔𝗹𝗹 untuk kempen PAS di Selangor.


Betul 𝘢𝘭𝘭 𝘰𝘶𝘵 PAS nak rampas Selangor. Mereka yakin dah dapat tawan pengundi Melayu. Jadi kempen PAS for All bertujuan untuk pikat 𝗽𝗲𝗻𝗴𝘂𝗻𝗱𝗶 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗠𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂 pula.


Persoalan pertama, PAS nak buat apa kalau menang di Selangor? Sekarang ni negeri yang PAS pegang semua gagal dengan 𝗞𝗲𝗱𝗮𝗵 𝗺𝗲𝗻𝗱𝗮𝗵𝘂𝗹𝘂𝗶 senarai negeri yang gagal itu. Kalau dapat Selangor, takutnya yang PAS boleh buat cuma memiskinkan Selangor je nanti.


Tapi baru-baru ini Presiden PAS 𝗔𝗯𝗱𝘂𝗹 𝗛𝗮𝗱𝗶 𝗔𝘄𝗮𝗻𝗴 keluarkan yang telah menyinggung Sultan Selangor. Kenyataan Hadi begitu tajam hinggakan as-Sultan telah mengutuskan 𝘀𝘂𝗿𝗮𝘁 𝗯𝗮𝗹𝗮𝘀𝗮𝗻.


Apakah kenyataan Hadi itu adalah salah satu kempen PAS for All? Mungkinkah itu strategi PAS untuk PAS buktikan mereka tak rasis sampai sanggup melawan Sultan?


Apakah ini yang PAS belajar daripada 𝗚𝗲𝗿𝗮𝗸𝗮𝗻 sejak berkongsi katil dengan parti itu dalam PN?


Apa pun, orang Melayu Selangor harus lihat perkara ini dengan minda yang terbuka. Bukan sekali PAS berlaku biadab terhadap Sultan Selangor. Sebelum ini Sanusi dan kini Hadi.


Orang Melayu yang undi PAS/PN dalam pilihanraya yang lepas, tanya diri sendiri. Adakah kurang berpuas hati serta merelakan kebiadapan Sanusi dan Hadi terhadap Sultan korang?


Kalau begini cara PAS berpolitik, jangankan nak tawan hati pengundi bukan Melayu, pengundi Melayu pun meluat tengok PAS. Jadinya 𝘗𝘈𝘚 𝘪𝘴 𝙣𝙤𝙩 𝘧𝘰𝘳 𝘢𝘭𝘭 tapi 𝙋𝘼𝙎 𝙤𝙣𝙡𝙮 𝙛𝙤𝙧 𝙞𝙙𝙞𝙤𝙩𝙨. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.

No comments: