𝗠𝗣 𝗧𝗮𝘀𝗶𝗸 𝗚𝗲𝗹𝘂𝗴𝗼𝗿 𝗪𝗮𝗻 𝗦𝗮𝗶𝗳𝘂𝗹 𝗧𝗮𝗸 𝗙𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗕𝗮𝗵𝗮𝘀𝗮,


Kecoh dalam dewan bila MP Tasik Gelugor bawa cerita dia ditawarkan rasuah termasuk gugurkan kes asalkan menyokong kerajaan.


Beberapa MP kerajaan membantah bahkan ditegur oleh TS Speaker tapi Wan Saiful ni macam tak faham bahasa. Kena cakap 𝗯𝗮𝗵𝗮𝘀𝗮 𝘂𝗿𝗱𝘂 agaknya baru dia boleh faham.


Dalam dewan tak boleh bercakap berdasarkan 𝘳𝘶𝘮𝘰𝘳𝘴. Mesti ada fakta. Kalau nak pakai 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘴𝘢𝘺, dewan akan jadi macam kedai kopi.


Paling tak tahan, dia siap boleh kata nak ceritakan apa dia dengar pasal Speaker. Kuat sangat 𝗺𝗲𝗺𝗯𝗮𝘄𝗮𝗻𝗴 mamat ni. Kesian.


Tapi sebenarnya bukan dia tak reti. Tapi sengaja sebab dia berniat nak timbulkan naratif jahat (baca: 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵) terhadap kerajaan.


Dia tahu ucapannya dirakam dan akan disiar di media sosial. Bagi sesetengah rakyat yang kurang cerdik, pasti akan terpedaya.


Tapi tuduhan dia tu sebenarnya tak berasas. Kerajaan tak ada sebab nak suap dia untuk dapatkan sokongan.


𝗣𝗲𝗿𝘁𝗮𝗺𝗮, sebab kerajaan dah ada lebih daripada ⅔ sokongan pada masa ini. Situasi sekarang bukannya macam masa tebuk atap. Cukup makan. Sekarang ni dah melebihi dari cukup.


𝗞𝗲𝗱𝘂𝗮, dia cuma berani berkata tanpa bukti. Kalau ada bukti, kenapa tak laporkan kepada SPRM atau PDRM? Kenapa cuma berani cakap dalam dewan yang mana MP ada kekebalan?


𝗞𝗲𝘁𝗶𝗴𝗮, dia ni ada kes mahkamah. Amat bodoh untuk kerajaan tawarkan kepada dia sedangkan ada ramai lagi MP yang tiada rekod.


Wan Ahmad Fayhsal misalnya 😁


Untuk kerajaan kutip dia dan tawarkan untuk gugurkan kes, itu tindakan tak masuk akal. Takkan kerajaan dah lupa isu 𝗭𝗮𝗵𝗶𝗱 𝗱𝗮𝗽𝗮𝘁 𝗗𝗡𝗔𝗔? Berapa teruk kerajaan dikritik padahal itu keputusan mahkamah.


Tak munasabah kerajaan nak hadapi perkara itu lagi. Apatah lagi untuk seorang MP yang 𝘁𝗮𝗸 𝘀𝗶𝗴𝗻𝗶𝗳𝗶𝗸𝗮𝗻 macam dia ni.


Dia bukan MP yang berimpak besar untuk kerajaan ambil risiko sebegitu. Dia ni, ada tak menambah, tiada pun tak mengurang.


Sebenarnya, kalau ingat, inilah cara PN cuti MP dari PH dan UMNO dulu. Dakwa kemudian tawarkan kalau sokong kerajaan, akan lepas. Dia silap sebab dia ingat Perpaduan sama macam PN 


Sebab tu aku berani kata dia menipu je. Kalau betul ada tawaran sebegitu, kita cabar Wan Saiful 𝗹𝗮𝗽𝗼𝗿𝗸𝗮𝗻 kepada pihak berkuasa.


Dedahkan nama siapa yang buat tawaran tu. Begitu baru cara seorang MP. Jangan main ikut 𝘳𝘶𝘮𝘰𝘳𝘴. Ada Sanusi sorang bengong macam tu pun dah cukup dah. Jangan ditambah.


C@P



No comments: