Mata walaun suka tengok dari sudut lain.


Aku post senarai video yang Asma' ajarkan doa tarik rezeki, sambil menyindir supaya Asma' belajar dari dirinya sendiri. Maksud aku, Asma' ni ajar orang tapi dia tak amalkan ke?


Yang mata walaun nampak, dia kata aku 𝗽𝗲𝗿𝗹𝗲𝗸𝗲𝗵𝗸𝗮𝗻 doa. Siap ada cikgu pencen awal pun buat posting tapi crop nama aku, kata aku salah faham. Tapi aku faham cikgu tu memang walaun.


Walaun memang ada masalah pemahaman. Sebab tu dia selalu nampak satu-satu isu tu berbeza daripada manusia  normal.


Tapi cuma nak kata, yang hina Islam bukan posting aku tu. Tapi orang yang sengaja 𝗿𝗲𝗸𝗮 𝗰𝗲𝗿𝗶𝘁𝗮 𝗽𝘀𝗹𝘀𝘂 dan memfitnah hanya untuk mendapatkan sokongan dari masyarakat.


Contohnya reka cerita kononnya peguam di Malaysia selepas 𝘤𝘩𝘢𝘮𝘣𝘦𝘳𝘪𝘯𝘨 kena kurung dan disemaikan dalam kepala agar mempromosikan LGBT. Cerita yang tak disertakan bukti.


Tujuannya nak timbulkan rasa takut di kalangan umum supaya nanti semua sokong parti yang berlabel Islam walaupun parti tu dipenuhi pemfitnah tegar. Itu barulah menghina Islam.


Tapi tak apa. Walaun memang 𝗼𝘁𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗿𝗯𝗮𝗹𝗶𝗸. Sebab tu lagi banyak orang tu menipu, lagi dia suka. Terutama kalau orang itu berserban dan berjubah. 𝗞𝗮𝗹𝗮𝗵 𝘀𝗮𝗺𝗮𝗻 fitnah berbelas kali pun tetap bagi walaun dia manusia suci. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: