NASIHAT MURNI UNTUK GANG SENDIRI.





 Sekali lagi lebai berjaya menunjukkan sikap hipokrasi mereka.


Semalam aku ternampak satu video. Seorang lebai (orang kata PU Syed - aku tak kenal) menasihati MB sempoi tentang perbuatan karaoke awal pagi dengan beberapa orang gadis.


Lembut dan sopan je. Tak ada kata tak berfaedah ke, tak bermoral ke, merosakkan masyarakat ke, apatah lagi nak kata sesat, liberal dan sebagainya. Kira kalau anak, cubit manja la gitu.


Sedangkan kalau musuh, benda yang tak ada isu pun dijadikan isu besar-besar. Dipusingkan cerita nak bagi nampak macam perkara itu boleh runtuhkan negara. Fitnah pun sanggup.


Pernah ada video DS Anwar menyanyi. Walaun dan lebai kutuk macam dunia dah nak kiamat. Ada sekali tu DS Anwar layankan anak muda berjoget. Goyang badan sikit je dan tak berapa saat pun.


Tapi lebai hentam macam apa. Tapi bila pemimpin sendiri yang berkaraoke dengan anak dara, awal-awal pagi pulak tu, nada menegur macam laki nak pujuk bini tidur awal je. Hipokrit!


Paling mengejutkan, bukan dia tegur atas nama Islam tapi atas nama parti. Ditegur bukan sebab perbuatan itu bercanggah dengan akhlak Islam tapi sebab susah nak back up bila diserang.


Siap cakap lagi kalau nak buat, biarlah secara tertutup. Hoi! Tertutup atau terbuka, perbuatan tu bukan benda yang elok. Kalau betul PAS amr makruf nahi mungkar, mesti tentang keras perbuatan tu!


Begitulah sifat hipokrasi lebai. Sebab itu aku confident kata lebai bukan nak tegakkan Islam. Tapi cuma nak kuasa je. Sebab dengan kuasa datangnya duit. Dengan duit dapat lebih kuasa. Faham?


Aku tahu walaun takkan terima apa aku kata ni. Tapi aku memang tak harapkan apa-apa dari walaun. Aku cuma harap pengundi atas pagar boleh nampak yang mereka ni menunggang agama. Agama hanyalah alat mereka untuk dapatkan kuasa.


Bayangkan, tanpa kuasa pun mereka boleh palsukan kebenaran. Pemimpin mereka buat perkara tak elok pun mereka lindung, apa lagi kalau mereka ada kuasa. Nak percayakan mereka tadbir negara? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: