GAMBAR GAMBAR LAWATAN PMX DI KELANTAN












 Usai tiba di Kota Bharu, Kelantan, saya langsung diberi taklimat ringkas berkaitan perkembangan terkini situasi banjir dan pengoperasian pasukan keselamatan kita.


Seraya diapit Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Nassuruddin Daud, Menteri Sumber Asli dan Kelestarian Alam Nik Nazmi Nik Ahmad dan Ketua Pengarah NADMA Datuk Khairul Shahril Idrus, taklimat itu juga memperincikan masalah yang dihadapi, tantangan operasi, status mangsa di pusat pemindahan sementara selain pemberian bantuan kepada yang terkesan dengan bencana banjir.


Agensi Kerajaan Persekutuan dan Kerajaan Negeri sedang bekerjasama rapat bagi memastikan urusan kebajikan mangsa banjir yang diberi keutamaan tinggi pada setiap masa.


Saya kemudian ke Jambatan Lubok Jong, Pasir Mas, bagi melihat sendiri dampak banjir dan langkah rencana untuk mengatasi masalah banjir di kawasan tesebut.


Dalam lawatan ini juga saya singgah ke Pusat Pemindahan Sementara (PPS) di SMK (A) Lati, Kampung Banggol Manok untuk mendengar sendiri masalah dihadapi mangsa banjir yang ditempatkan di sekolah berkenaan.


Kerajaan Persekutuan akan terus memantau situasi ini dengan rapi dan memastikan mangsa-mangsa banjir mendapat tempat berteduh dan berusaha memampan dampak buruk musibah banjir.


#MalaysiaMADANI



No comments: