WALAUN PENAKUT BILA NAK REPORT PDRM


Baru ni ada walaun masuk komen. Aku takde hal sangat walaun komen. Jarang aku layan pun. Tapi kali ni masuk terus main isu LGBT. Aku ingatkan dia itu fitnah. Razman sendiri pun takut dan minta maaf sebab main isu ni.

 

Tapi dia degil. Tepek gambar-gambar edit kononnya bukti kaitkan LGBT dengan PH. Aku pun tak tengok sangat. Tapi aku report komen dia. 5 Kai aku report kemudian tag MCMC dan PDRM sebab ini isu fitnah dan hasutan.

 

Kemudian bila aku tengok balik komen tu dah kena hide. Aku ingatkan aku terhide masa aku nak click reply. Aku click unhide balik. Tapi bila aku tengok sekali lagi, kena hide juga. Jadi kali ni dah confirm bukan aku yang hide 

 

Tak tahu siapa yang hide. Mungkin Facebook sebab aku report komen tu. Mungkin juga MCMC ataupun PDRM. Atau, mungkin dia sendiri yang hide sebab ketakutan. Yang aku tahu mamat tu dah komen lagi dalam posting aku. Tak tahulah sebab takut atau sebab kena restrict. Tapi aku tak block dia lagi.

 

Jadi lepas ni, kalau ada lagi komen atau posting yang berbentuk fitnah dan hasutan, tak payah nak bergaduh. Tak usah layan. Lebih baik report ke FB dan kalau nak, cuma tag MCMC dan PDRM. Gitu je cara nak ajar. Guane boh?

 

 

Raja Gelap 


No comments: