NAK KEKAL BERKUASA.

 Salam.

 

Punyalah DIA nak kekalkan kuasa, dia berjaya menyakinkan kepada pihak Istana untuk mengisytiharkan DARURAT. Eh pelik sungguh la kan...dah ada PKPP atau PKPD, kenapa nak di isytihar darurat pulak, kan?. 

Din, ko kata ari tu..Vaksin (cov-19) akan sampai hujung bulan ni, kan?. Kata ko...vaksin tu sedang di uji. Kata ko jugak...vaksin tu 100% berkesan tetapi yang ko DARURATkan seluruh negara tu sampai bulan Ogos tu, kenapa?.

Tak pasal2, nilai ringgit jatuh menjunam semalam. Nak taknak, kita terpaksa menerima hakikat bahawa nilai pasaran/perniagaan di bursa saham telah jatuh mendadak. Akibat daripada itu?..semalam sahaja, 6 Syarikat multi billionaire telah mengumumkan untuk menutup seluruh operasi mereka di Malaysia dan memindahkannya ke Vietnam, laos, Thailand dan Indonesia. Berapa ramai lagi rakyat Malaysia akan kehilangan pekerjaan nanti?. Apa yang ko boleh buat dan tolong mereka?. Sedangkan EPF pun ko berkira-kira. Rakyat betul2 tengah susah sekarang...boleh pulak ko halang mereka dari menggunakan duit mereka sendiri. Pundek betul lah ko Din!!!.Dahla beribu-ribu orang rakyat Malaysia kini telah kehilangan mata pencarian, tiba2 hari ini... ko nak tambah lagi derita rakyat?. Semata-mata kerana engko nak mengekalkan tampuk pemerintahan?. Dajjal betul lah ko ni Din sembap oiii!.

Pertanyaan ikhlas ni....sejak ko ambil alih kuasa ni kan, ko bagi aku satu contoh kejayaan yang PN berjaya lakukan. Satu contoh jer yang aku mintak. Hah, Satu pun takde?. Isssh, pelik ni. Rakyat nak dengar ni, please la Din oiii. Saya Malas la nak tanya barua2 bangsat PN/MN...sebab mereka semua tu bodoh talingong. Otak mereka semua tu terletak bawah bontot lembik ko, kan Din?. 

 

Mungkin ada yang marah2 dan sakit hati baca penulisan ini..tapi saya tulis benda betul, realiti dan berfakta so janganlah ambik hati sangat yek!. Saya tak suka tulis mende2 yang penuh dengan fantasi. 

 

Maka soalan terakhir saya untuk hari ini kepada si sembap Din tote, "jika semua yang engko lakukan hari ini hanya menuju ke arah kehancuran...untuk apa ko beria-ia sangat nak jadi Pee M?". Saya tanya jer nih dan ada sesape yang nak membantah tak?.

 

Tq.

Yang ikhlas, jujur dan beriman kepada Allah,

Mohd Asri Bakar.

 

 


No comments: