TOLONG PUN SUSAH, TAK TOLONG PUN SUSAH....TEMPAT MAKAN ANGIN SEMUA PENUH MASA MORATORIUM

 




Sekarang Ramai Pelajar 'Terkandas' Di Universiti. Apa Yang Ebit Lew Nak  Buat Untuk Tolong Mereka Dapat Pujian Ramai – Awattt Syeikhhh Network




HAMDAN TAHA


Kes kes pelajar universiti dan kolej elok lah serahkan kepada keluarga mereka...

Ramai yang membantu tapi rakyat Malaysia ni manja sangat pun tak bagus juga. Kecuali mereka betul betul susah. Tapi jika susah sangat pun logiknya mereka tak akan bole masuk ke universiti dan kolej....

Ada ibu bapa dan masyarakat habis kan duit bercuti sakan dalam tempoh tiga bulan ini dan menariknya yang penuhkan tempat tempat percutian ini 99.9 peratus orang Melayu...

Jom kita ke PD, Melaka,CH dan Langkawi....Pangkor....semua penuh sesak dengan orang Melayu. Saya cuba buat kajian sendiri begitu juga kawan saya. Dalam fikiran saya dan sahabat saya hotel lima bintang di KL dan di lokasi lokasi tetentu dah pasti kosong....manakan tidak pelancong luar negara tak ada....kita pun cuba lah buat panggilan....tapi untuk hujung minggu...jumaat dan saptu juga ahad....mengejutkan penuh bro....hebatnya rakyat Malaysia....

Saya juga ada rakan rakan dalam industri perhotelan. Jelas jika tanya mereka pelangan sekarang semua Melayu....Cina dan India ni takut mati kata seorang rakan pada saya. Mereka betul betul takut kepada virus 19 ini dan tak sibuk pula nak bercuti dan buat hari keluarga musim musim ini....saya rasa di seluruh dunia sekarang ini orang Melayu sahaja yang bukan main lagi buat perjumpaan hari keluarga di pusat pusat pelancungan di musim sekarang....kerana kerajaan bagi peluang pada rakyat tak perlu bayar duit kereta dan rumah selama 6 bulan....horeeeyyyy enjoy bro....

Orang cina sekarang ni berhati hanti dan bagi mereka bukan masanya untuk suka suka dan cuti cuti Malaysia. Rakyat Malaysia bukan saja ke sabah kerana politik yang pergi enjoy bercuti pun beribu ribu orang....airasia ke sana penuh brooo....siapa tu orang Melayu bro....

Tiba tiba kecoh kita satu Melaya ada anak anak susah sampai ada yang tak makan sebab penanguhan masuk ke kolej. Sikit punya hal jer...setakat tambang bas....dan duit minyak ayah hantar ke kolej tu biasa la bro....

Marah lah org saya kata begini....tapi sampai ada yang sediakan bas van dan buat kutipan ....sampai UPSI pun terpaksa buat teguran....ini sebenarnya salah dan kesilapan menteri dan kementerian pengajian tinggi dalam urusan media dan penjelasan yang tepat sahaja....saya kira selepas ini tugas buat arahan kepada kolej dan universiti ini serahkan kepada KSU atau KP tak perlu lah Menteri buat kenyataan.....tugas menteri buka itu.....nampaknya menteri pengajian tinggi ini perlukan team di pejabat menteri yang baik dan bagus....kesian kat dia

Zarina Abdol

Majid

Zarina Abd Majid

 

 

No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

'Kerajaan bazir peluang laksana pembaharuan ketika darurat'

Kerajaan sepatutnya dapat menangani kesan buruk akibat penguatkuasaan darurat pada masa ini menerusi kepakaran untuk menguruskan ekonomi, ka...