MASA BENCI DAN SAYANG Umno


HAMDAN TAHA

Saya sebelum pru 14 tulisan saya ketika itu banyak tentang ketidak setuju saya dengan tokoh politik tanah air bernama Tun Dr Mahathir...

Masa itu ramai lah penyokong Tun Dr M membelasah saya dan termasuk lah memaki hamun saya kerana mempertahankan Tun Dr M...antara yang paling hebat mempertahan Tun Dr M dan Mukriz ini ada anak bekas wakil rakyat Dun Changkat Jong teluk intan...dia anak seorang wakil rakyat umno...akhirnya kerana menyokong Tun Dr M dia benci umno ni masyaAllah dasyat sungguh kebenciannya....antara paling dia benci adalah dato seri dr zambry kadir....

Selepas PRU 14 PH menang dan beliau juga mendapat keuntungan yang besar kerana di lantik mengetuai anak syarikat kerajaan negeri perak...kerana MB perak dari bersatu...dan dia pula penyokong Tun dr M juga mukriz paling handal...jadi memang patutlah dia dapat tempat...
Saya bila tun dr m jadi PM lagi lah saya kuat menentang tun m ini...kerana kerapnya saya hentam kerajaan PH dan Tun Dr m ini dia tak boleh tahan. Walaupun saya dan dia ni saling kenal mengenal...tapi bab prinsip sudah bertukar....dia pertahan kerajaan PH terutama Tun Dr M ni macam lah Tun Dr M itu malaikat...maksum....begitu lah lebih kurang ayat yang tepat....antara tulisan yang saya tulis ialah MUSTAHIL tun dr m akan serah jawatan kepada Anwar ibrahim...dia tuduh saya fitnah dan gila....kerana sentiasa kata tun dr m tipu anwar dan tun m pemimpin jahat...

Tiba tiba PH jatuh dan TSMY jadi PM dan rezeki orang itu dia pula di pilih jadi SETPOL kepada PM iaitu TSMY.....hahaha bagus dan terbaik lah dia di lantik di situ....

Tapi yang menariknya sekarang mereka yang jadi Setpol dan team PM ni pulak kerjanya Maki hamun Tun dr m dan gunakan segala yang ada untuk bunuh politik tun m pula...hari hari bagun masuk pejabat antara perkara utama kena fikir ialah memburukkan tun m dan menyekat segala upaya supaya tun m tak boleh jadi PM....hilang dah pujian pada tun dr m....hilang dah tun m itu malaikat dan maksum....sekarang tun m dah jadi syaitan pulak bagi mereka.....hahahahahahaha...umno pun dah tak maki hamun tun m ni...sekarang orang yang anggap tun m malaikat pula yang maki hamun tun ni lebih dasyat dari kita sebelum ini...

Itu sebab jangan sokong seperti babi menyondol pokok pisang......dan sekarang apa cerita...umno dah jadi bagus...yang sebelum ni siang malam dalam fb dia kata pemimpin umno rasuah....tapi apa jadi kenyataan itu....hari ni terbukti pemimpin umno tak pernah makan rasuah....mereka baik baik ....buktinya kes musa aman....46 kes semua lepas....
Jadi jangan lah masa benci kata macam macam kat umno tu....sebab akhirnya sekarang peluk cium....


No comments: