INI SAHAJAKAH MATLAMAT HAJI HADI ?


MIQDAD ZAKARIA

Malaysiakini - Hadi: PAS-Umno pertahan Dr M jadi PM sampai habis ...


Semua tahu.. Semua maklum.. Di antara matlamat Haji Hadi dalam perjuangan dia adalah untuk hapuskan AMANAH.. Tidak ada siapa yang boleh nafi perkara terbut..

Tapi..

Ana senyum ja.. Sebab ana kenal siapa Haji Hadi.. Seorang manusia yang dari muda nak kuburkan UMNO.. Akhir sekali tidak berjaya.. Yang paling malang.. Dia pulak bersama parti yang dia kata sesat dulu..

Jadi..

Kalau panjang umur.. In syaa Allah.. Tak mustahil dia akan "melutut" dengan sebuah parti yang dia cerca dan maki setiap hari (AMANAH) seperti dia "merangkak" pergi kepada UMNO hari ini..

Salam Subuh Un..

Hukum menipu dalam agama Islam adalah haram.. Dalilnya banyak dalam Quran dan Hadis.. Perkara itu jelas seperti sinaran matahari yang terbit di waktu pagi..

Tapi..

Kenapa hukum menipu boleh dibenarkan dalam politik PAS.. Sehingga dibenarkan oleh Presidennya sendiri kononnya atas dasar "maslahah"..

Disebabkan perkataan "maslahah" ramai agamawan di dalam PAS khususnya menjadi syaitan bisu.. Takut untuk menyatakan perkara tersebut adalah HARAM kerana alasan itu untuk menjaga hayat sebuah parti dari menjaga maruah agama Islam..

Perangai seperti ini sebenarnya bukanlah perkara baru.. Kerana Allah sendiri telah menempelak golongan jahat seperti ini di dalam Quran sejak dahulu lagi..

Firman Allah di dalam surah Al-Baqarah ayat 174 dan 175 :

(إِنَّ ٱلَّذِینَ یَكۡتُمُونَ مَاۤ أَنزَلَ ٱللَّهُ مِنَ ٱلۡكِتَـٰبِ وَیَشۡتَرُونَ بِهِۦ ثَمَنࣰا قَلِیلًا أُو۟لَـٰۤىِٕكَ مَا یَأۡكُلُونَ فِی بُطُونِهِمۡ إِلَّا ٱلنَّارَ وَلَا یُكَلِّمُهُمُ ٱللَّهُ یَوۡمَ ٱلۡقِیَـٰمَةِ وَلَا یُزَكِّیهِمۡ وَلَهُمۡ عَذَابٌ أَلِیمٌ)

(أُو۟لَـٰۤىِٕكَ ٱلَّذِینَ ٱشۡتَرَوُا۟ ٱلضَّلَـٰلَةَ بِٱلۡهُدَىٰ وَٱلۡعَذَابَ بِٱلۡمَغۡفِرَةِۚ فَمَاۤ أَصۡبَرَهُمۡ عَلَى ٱلنَّارِ)
Maksudnya..

"Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan (meminda atau mengubah) apa-apa keterangan Kitab Suci yang telah diturunkan oleh Allah, dan membeli dengannya keuntungan dunia yang sedikit faedahnya, mereka itu tidak mengisi dalam perut mereka selain dari api neraka, dan Allah tidak akan berkata-kata kepada mereka pada hari kiamat, dan ia tidak membersihkan mereka (dari dosa), dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya"

"Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk (ugama Allah), dan (membeli) azab seksa neraka dengan meninggalkan keampunan Tuhan. Maka sungguh ajaib kesanggupan mereka menanggung seksa api neraka itu"

Lihatlah kesan dari kemurkaan Allah kepada golongan seperti ini.. Semuanya menakutkan kita.. Menggerunkan kita.. Tapi tidak pada mereka.. Mereka boleh menebalkan muka mereka.. Seolah-olah "penipuan atas dasar parti" itu satu tuntutan dalam beragama..

Nauzubillah..

Miqdad Zakaria
Rusila, Marang

No comments: