KENAKAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG TERHADAP MP YANG KETUAI ACARA QUNUT NAZILAH


Zulkatnain Abidin


1. Pernah aku sebut sebelum ini, tok imam Pas yang baca qunut nazilah dalam solat, walaupun dia sebut untuk membela Palestin, hakikatnya niat tok imam Pas tu untuk musuh politik parti itu.


2. Buktinya ialah kejadian seorang ahli parlimen yang dipanggil tok guru dalam Pas membaca qunut nazilah di parlimen. Bukti itu menjadi lebih kuat apabila diaminkan oleh ahli parlimen PN.


3. Inilah bara takfiri yang terus ditiup oleh Pas. Seolah-olah ahli parlimen yang menyokong penggantungan seorang ahli parlimen PN adalah setaraf Zionis yang membantai Palestin.


4. Teruk benar amalan agama dalam kalangan agamawan politik dalam Pas. Memperalatkan agama untuk kepentingan politik sudah sampai ke tahap sanggup mendoakan kemusnahan untuk saudara seagama.


5. Jika ada orang bertanya aku, apa yang patut kerajaan buat terhadap Pas dan PN?


6. 1, usah beri peruntukan ahli parlimen kepada semua ahli parlimen PN. Jika diberi, peruntukan itu akan diguna untuk menyuburkan takfiri. 2, kerajaan patut mengambil tindakan undang-undang terhadap ahli parlimen terbabit. Gunalah apa-apa peruntukan undang-undang yang ada untuk membendung takfiri.


7. Kejadian sebegini tidak boleh dipandang sebelah mata dan dibiar berlalu begitu saja. Tambahan pula doa itu dibaca di Bangunan Parlimen yang mendokong demokrasi dan kesederhanaan.



No comments: