NAZRI AZIZ KATA WAF BODO





 Sebelum aku ulas, aku cadangkan korang baca dulu artikel penuh di https://tinyurl.com/mwb8ty8f. Syok baca Nazri sekolah Fayhsal ni.


Budak hingusan yang berlagak pandai. Konon nak nafikan pendirian tegas DS Anwar terhadap Palestin tapi tak tahu cerita yang sebenar.


Kerajaan Amerika Syarikat telah berjumpa dengan duta kita di sana meminta PMX agar menyatakan simpati terhadap Israel juga.


Itu indikasi jelas bahawa mesej DS Anwar memberi impak yang besar sehinggakan kerajaan Amerika sendiri berasa tidak senang.


Yang kelakar, budak hingusan ni boleh nak besarkan Mahathir. Konon Mahathir lebih tegas. Aku tak nafi Mahathir pun lantang tapi tak selantang DS Anwar.


Seperti yang Nazri jelaskan, belum pernah lagi ada demarche daripada Kerajaan Amerika terhadap negara kita sebelum ini.


Kenapa hitam sangat hari Fayhsal dengan kesemua pemimpin PN.


Sebenarnya begini. Bila kejahatan kita tak mampu untuk ditutup lagi, cara paling mudah untuk nampak baik adalah dengan buat orang lain nampak lebih jahat. Itulah yang cuba Fayhsal lakukan.


Dalam isu Palestin, jelas Mahiaddin lemah, lembik, layu, kaku, bisu, buta dan hati kaudu dengan tidak memberikan sokongan sepatutnya.


Bila DS Anwar jelas menunjukkan sokongan beliau sebagai PM dan kita sebagai sebuah negara, PN dan Mahaiddin dah terlihat bodoh.


Ia satu hujah yang tak tersangkal. Hanya satu saja cara untuk tutup malu, iaitu dengan menafikan apa yang DS Anwar dan Kerajaan Perpaduan lakukan.


Malangnya, budak mentah ini terlalu dangkal dalam berpolitik. Dia tak tahu perbuatannya itu hanya akan memburukkan lagi nama PN.


Tapi apa nak buat, dalam PN memang tak ada yang cerdik. Makin hari makin terserlah wajah hipokrit mereka. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: