MASA KERAJAAN 33 BULAN. WALAUN LENA.,

 




Aku bukan bantah dorang ni protest penjualan arak di 7-Eleven. Cuma aku nak tanya, kenapa sekarang? Masa 33 bulan PAS dalam kerajaan, kenapa tak ada bantahan? Masa tu pun 7-Eleven jual arak juga.


Bahkan boleh saja desak PAS, yang ada beberapa pemimpin mereka menjawat jawatan menteri, untuk batalkan lesen penjualan arak 7-Eleven. Malangnya itu tak berlaku. Tapi bila bertukar kerajaan, baru nak buat.


Jelas protest ini tak lebih hanya propaganda untuk menunjukkan seolah kerajaan yang ada hari ini tak mesra Islam. Sebab kalau mereka ikhlas, lebih dua tahun dulu 7-Eleven dah berhenti jual arak.


Dan kenapa nak protest depan kedai? Kenapa tak pergi saja ke ibu pejabat? 7-Eleven ni dimiliki oleh Vincent Tan. Kenapa MB Terengganu masa naik bot sekali dengan Vincent Tan hari tu tak cakap je dekat dia?


Atau boleh buat protest di hadapan istana Johor sebab Sultan Johor pun ada saham dalam 7-Eleven. Tu aku kata. Ini semua stunt politik. Saja nak tarik perhatian. Bukan sebab agama sangat pun. Guane boh?

 


Raja Gelap 

.


No comments: