ADA BENARNYA PKR ADA TERSILAP LETAK CALON

 Syamsul Iskandar bertanding di Melaka utk apa?

ADA BENARNYA PKR ADA TERSILAP LETAK CALON
Dalam senarai calon yg saya sukar menerimanya apabila Shamsul Iskandar bertanding. Bukannya saya ada masalah peribadi dgnnya tetapi persoalannya kenapa dia? Sudah kering pimpinan atau calon PKR di Melaka ?
Saya gusar kerana Syamsul atau dikenali sebagai Sam, dia memegang jawatan sebagai Ketua Penerangan parti di pusat. Dia juga ahli Parlimen.
Fokus sepatutnya dia perkuatkan parti dgn pelbagai strategi dgn turun ke semua DUN bukan berkempen utk diri sendiri. Malah dia sepatutnya dia fokus utk penerangan parti menjelang PRU15 yg semakin dkt. Dia diperlukan di pusat bukan di DUN yg dia bertanding skg ini.
Bila dia bertanding sudah pasti team penerangan lebih lebih ditumpukan di kawasannya. Sudah pasti Sam lebih tertumpu berkempen utk dirinya di kawasan dirinya bertanding. Sdgkan teamnya penerangan dari serata negeri telah berkampung di negeri Melaka.
Saya Insyallah akn kembali ke Melaka beberapa hari lagi utk bertanya sendiri dgn org Melaka dan ahli parti mengenainya. Ia perlukan sekurang kurangnya pandangan 10 pemimpin2 PKR negeri dan Amanah nanti.
Utk saya sendiri persoalannya adakah team penerangan boleh bergerak seadil adilnya utk semua calon PKR atau hanya melepas batuk di tangga sahaja. Itu yg kita bimbangkan
Malah timbul persepsi rakan2 dari Amanah dan PKR sendiri berbual dgn saya mengapa tidak kita fokuskan Adly sebagai calon KM. Bila Syamsul bertanding dan Idris sudah ada suara2 bertanya adalah PKR juga mahu calonnya menjadi KM. Itu yg kita tak mahu ia berlaku.
Saya lebih suka kita buat pertandingan mudah dan isu yg mudah org2 Melayu luar bandar di Melaka. Mahu Adly atau Rauf? Ia lebih mudah fokus kita sb imej Rauf sgt teruk di mata pandangan org Melayu Melaka khabarnya.Tentang Idris dan calon muda saya ulas isu yg lain pula.



No comments: