PANDIR PUNYA PIMPINAN PAS- Nak turunkan cabutan judi, disuruh gadai aset Universiti Malaya, apa punya teruk MP Pas punya IQ.

 


Panas! Nak turunkan cabutan judi, disuruh gadai aset Universiti Malaya, apa punya teruk MP Pas punya IQ


SEKOLAH TAK TINGGI TAK APA. BUKAN SEMUA ORANG CERDIK..ITU TAKDIR TUHAN..TAPI KALAU TAHAP KECERDIKAN SAMPAI MACAM GINI..BAIK MAMPOS JA....


Masa tengah drive petang tadi, Kebetulan lah aku dengar laporan Malaysiakini..Samada aku tersalah dengar, Aku tak tahu lah.. Tapi takda kerja pun aku nak dengar ucapan MP PAS.. Tapi bila dengar ucapan petang tadi, dah rasa kelakar Pulak.. rasanya MP Pasir Mas..

Zaman PH, Turunkan jumlah cabutan Judi..Tak perlu jual Aset apa pun.. Ni apa ke jadah bagi Idea bagi aku cukup Jahil pindahkan Universiti di Lembah Klang, Pindah ke Negeri lain..Apa punya teruk idea ni… apakah maksud dia suruh Kerajaan jual Aset dan Warisan pendidikan Negara ?

3 Orang Adik aku Belajar Univ Malaya.. Bagi aku, Yang patut dilakukan Adalah pembagunan semula.. Banyak dari Aset dan bagunan yang bagi aku Usang.. Setiap kali pergi sana, Kadang2 sedih tengok Aset Univ tak dimanfaatkan..

Patutnya Univ Malaya itu diberi Autonomi untuk jana hasil dengan membangunkan Aset , hartanah dan Tanah Strategik yang depa miliki.. Bukan Dijual.. Tak Payahlah Pelajar merempat duduk luar kampus.. Badan Zakat Selangor, Tabung Haji pun boleh melabur bangunkan kawasan Universiti Malaya tu..

Apapun ,Sebenarnya..Nak turunkan jumlah Cabutan Judi, Dia punya pusing..nak buat Cukai Saham lah.. Nak Pindah Univerisiti lah.. Entah apa apa.. Tak realistik langsung..Patut banyak Aset yg disewa Pengajian Tinggi, Tanah yayasan Islam Kelantan habis tergadai..Tu belum cerita tanah masjid dirobohkan untuk pembagunan, Buat Kondo.. Rupanya ini cara depa fikir cari duit..

Apalah Nasib Negara kita ramai MP dan Menteri tak berapa cukup IQ.. Nak Turunkan Cabutan Judi pun payah sampai kena pindah Universiti nak dapatkan hasil.. 🙂


Ipohmali

No comments: