SENJATA PERKAUMAN UNTUK PERANGKAP PH



KIRIMAN : IPOHMALI


Senjata Sentimen Perkauman yang Digunakan Pembangkang.. Pemimpin PH jangan lah masuk Perangkap.. Seolah olah ia dirancang rapi bagi melemahkan Kerajaan PH..


Imej mungkin mengandungi: 1 orang, tersenyum, teks


1- SERANGAN PERKAUMAN MCA DALAM KHAT JAWI

Imej mungkin mengandungi: teks

Tiada penerangan foto disediakan. Hari ini didedahkan, di dalam Akhbar Cina milik MCA.. Berpuluh laporan ucapan pemimpin MCA menghasut dan memulakan perang, Tentangan kepada perlaksanaan Khat ..

 Tapi Akhbar arus perdana Melayu seperti Utusan hanya membangkitkan sokongan Adun DAP kepada Dong Zong dan Jiao Zong, UMNO dan PAS bersama sama memainkan Sentimen agama... Jadi kita kena bijak berhadapan dengan Senjata perkauman..

2- KES HINA NABI DARI AKAUN PALSU

Dalam kes Menghina Nabi, Ia datang dari akaun yang diletakkan nama Wendy Wong.. Akhirnyanya didedahan Akaun Palsu, IP nya milik admin pages Perkauman UMNO... Soal benar atau tidak yang pasti ia akaun Palsu yg sengaja mebangkitkan sentimen Perkauman..

Bayangkan, hanya dari serangan akaun Palsu, PAS dan UMNO bersama sama, memainkan sentimen Perkauman, Lebih dari 500 report Polis dibuat kepada entah siapa empunya FB.. Apakah mereka begitu Naif atau  terlalu bodoh buat report pada akaun yg mereka tidak tahu siapa.. Atau itu sebahagian dari Plot dan strategi Perkauman depa sendiri ?

3- KES ZAKIR NAIK BERMULA DARI DESAKAN MIC

Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, teks



Mungkin ada sahabat PH sendiri tak setuju.. Sebab dari sebelum PRU 14 aku katakan Zakir Naik adalah alat politik perkauman PAS dan UMNO.. beberapa hari sebelum PRU 14, tak pasal pasal Haji Hadi bertemu Zakir Naik di Putrajaya tanpa sebab, Apa tujuan depa ? hanya mahu pemimpn DAP respon untuk dijadikan modal PRU 14.. Mujurlah ketika itu pemimpin DAP bijak berdiam diri..

Untuk Pengetahuan, Sebelum Politik perkauman, kelompok Takfiri muncul di Indonesia.. Ia dimulakan oleh page Fanpage Zakir Naik.. apakah Zakir naik ini alat kuasa luar seprti Saudi mengocak politik di Nusantara.. ? itu sebab aku katakan hantar saja Zakir Naik ke Arab Saudi..

Untuk Pengetahuan antara tuduhan penggubahan wang haram yg dikenakan keatas Zakir naik adalah Dana yang diterima dari negara Arab beratus juta Ringgit.. Soal dia salah atau tidak untuk program Keganasan itu soal lain, yang pasti dia memang terima dana dari negara2 Arab..

samalah sebelum ini, Pemimpin MIC desak pemimpin Kerajaan India PH mengusir dan menghalau Zakir Naik.. masa tu PAS tak berbunyi apa pun.. Bila Lim Kit Siang respon kenyataan Tun Mahathir dalam temubual untuk zakir naik meninggalkan Malaysia secara Sukarela..Tiba tiba Lim Kit Siang diserang..

Walhal Lim Kit Siang takda apa apa masalah dan permusuhan dengan Zakir Naik, yang diserang oleh PAS adalah Lim Kit Siang, bukan rakan tawwun depa.. hari ini PAS mengheret Zakir Naik kedalam Politik... Kita boleh nampak tujuan jahat depa..

malangnya orang seperti Dr MAza boleh menyokong propaganda jahat UMNO PAS hanya disebabkan taksub kepada batang tubuh Zakir Naik dan membenci kelompok Hindu..

4- BELAJAR LAH DARI KEHANCURAN BUMI SYRIA

Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan orang berdiri



Bumi Syria bukan dihancurkan oleh Kuffar, tetapi oleh fatwa fatwa Jahat Ulama yang menyeru Jihad, Bebrunuhan sesama muslim.. Ulama seperti Sheikh ramadhan Al Bhuti dianggap sebagai Anjing Kerajaan.. dan hari ini selepas Syria hancur lebur.. baru Rakyat Syria Sedar kebenaran ingatan dikatakan Sheikh Said Ramadhan..

Ulama Seperti Sheikh Yusuf Qaradawi suatu ketika terperangkap dengan fatwa dari Ulama Saudi menyeru Jihad di Syria... Begitu juga seruan dan campurtangan Presiden Morsi.. dan akhirnya Sheikh Qaradawi dan Morsi sendiri dizalimi dan digelar sebagai Terroris dan Pengganas oleh Kerajaan Saudi..

Belajarlah Dari Syria.. berapa ramai Ulama yang membuat fatwa yang salah dalam perkara yang bukan dalam urusannya.. campur tangan dalam urusan Politik dan akhirnya menghancurkan Syria, antaranya fatwa Sheikh Ali Sabuni dan Kurayyim Rajih..

5- PERTAHANKAN KEHARMONIAM KAUM DAN AGAMA..

Jadi Belajar lah dari kesilapan dan kehancuran dari bumi Arab disebabkan fatwa Ulama yg telah mengocak keharmonian penganut Kristian, Syiah dan Sunni di Bumi Arab, dan jangan membiarkan keharmonian kita sesama Agama di Malaysia dikocak oleh watak yang dipergunakan kuasa luar seperti Zakir Naik... Pertahankan Keharmonian kita sesama bangsa dan Agama..mereka hampir melakukannya di Indonesia bila kelompok Takfiri dan Pelampau agama cuba mengocak politik Indonesia..

Ya Hari ini sebahagian dari sahabat aku, tak nampak apa yg aku cuba sampaikan.. aku bukan anti Zakir Naik.. cuma aku belajar dan memerhati apa yg berlaku di Indonesia..Jangan jadi seperti Syria, Setelah hancur bumi Syria, baru depa sedar akan kebenaran kata kata Sheikh said ramadhan Al Bhuti..

 Senjata pertembungan Sunni Syiah itu hanya alat kelompok barat dan Kuasa besar untuk hancurkan bumi Syria.. dan ramai Ulama terperangkap dengan sentimen kaum dan Agama ini..

Ingat, Mereka akan terus mencuba mencetuskan Permusuhan Kaum dan Agama.. Hari ini, PAS, UMNO , MIC dan MCA sama jer.. mereka cuba bermain dengan sentimen kaum dan Agama..  :)

Ipohmali



No comments: