PERLEMBAGAAN DAN UNDANG UNDANG






C&P dari whatsApp PH Kapar

Perlembagaan dan Undang-Undang.

1. Mahathir dan kumpulannya yang mahu menghalang Anwar jadi PM8 mungkin lupa dari segi Undang-Undang yang menang PRU 14 dulu BUKAN PH TETAPI PKR.

2. Kerusi Parlimen Langkawi yang Mahathir menang itu..adalah KERUSI PKR BUKAN KERUSI BERSATU.

3. Begitu juga kerusi-kerusi Amanah, DAP, Bersatu SEMUA MILIK PKR sebab semua bertanding dengan WATIKAH CALON daripada PKR yang di tandatangani oleh PRESIDEN PKR, WAN AZIZAH ketika itu sebelum diambil alih oleh ANWAR IBRAHIM.

Anwar Ibrahim sekarang adalah Presiden PKR.

Dari segi undang-undang PKR memiliki 116 Kerusi Parlimen selepas PRU 14 yang telah berjaya menumbangkan BN.

Kerajaan hari ini adalah kerajaan PKR bukan kerajaan PH.

INI LAH PERKARA YANG MEMIHAK DAN MENJADI KELEBIHAN KEPADA ANWAR IBRAHIM.

4. Anwar Ibrahim selaku PRESIDEN PKR boleh jumpa Yang DiPertuan Agong bila-bila masa ISTIHAR DIRI SEBAGAI PM8 kerana ditangan Anwar sekarang ada 116 kerusi Parlimen.Tetapi Anwar tetap mengotakan janji 2 tahun Tun sebagai PM SEMENTARA.

5. Dari segi undang-undang sebenarnya PKR yang menang PRU 14 yang mendapat 116 kerusi Parlimen dan Kerajaan hari ini adalah KERAJAAN PKR bukan PH.

6. Sebab itu Mahathir menghadapi masaalah mengangkat sumpah pada malam 10 Mei 2018 sebagai PM ke 7 kerana Mahathir BUKAN PRESIDEN PKR YG MENANG PRU 14 LEPAS...Ada halangan perundangan dan perlembagaan....

7. Mahathir dapat mengangkat sumpah kemudian setelah PRESIDEN PKR WAN AZIZAH menyelesaikan isu perundangan dan perlembagaan dengan ISTANA NEGARA DAN MENGESAHKAN BAHAWA PKR MENCALONKAN SECARA RASMI MENGIKUT UNDANG-UNDANG DAN PERLEMBAGAAN.

Mahathir CALON RASMI PKR MENJADI PM KE 7... bukan calon dari BERSATU...setiap rakyat kena faham perkara ini...

8. Semua kerusi PARLIMEN sebanyak 116 dan DUN yg di pegang oleh parti-parti di dlm PH adalah MILIK PKR YANG SAH DI SISI UNDANG-UNDANG.....termasuk kerusi LANGKAWI Mahathir.

9. Kedudukan dan nasib Mahathir sebagai PM berada di tangan PRESIDEN PKR SEKARANG ia itu ANWAR IBRAHIM.

10. Anwar Ibrahim bila-bila masa boleh turunkan Mahathir dari jawatan PM7 yang SEMENTARA tetapi Anwar tetap berpegang pada janji selama 2 tahun.

11. Mahathir sendiri pernah bercakap hanya Anwar yang boleh menjadikan jawatannya lebih dari dua tahun.

12. Anwar berkata jawatan PM7 SEMENTARA selama dua tahun sahaja dan tidak boleh lebih walau pun satu hari.

Memperkasa Reformasi Memaknai Demokrasi.

#ANWARPM8

No comments: