JANGAN MUDAH LUPA, SHAH ALAM MENJADI SAKSI







Sesiapa yg hadir di dewan di Shah Alam.ketika itu, pasti tidak akan lupa peristiwa bersejarah ini. Ini yg PH janjikan sekiranya PH membentuk kerajaan, iaitu;

1. Tun M ditabalkan sebagai PM (Telah ditunaikan).

2. Dr Wan Azizah dilantik sebagai TPM (Telah ditunaikan).

3. Mendapatkan pengampunan diraja untuk pembebasan DSAI (Telah ditunaikan).

4. Mengangkat DSAI sebagai PM ke 8 (Belum ditunaikan).

Mengapa Azmin dan Zuraidah menyokong gesaan Pembangkang agar Tun M terus menjadi PM sehingga habis penggal, sedangkan Tun M sendiri tidak pernah berfikir sampai ke tahap itu kerana Tun M sedar atas sebab apa Anwar perlu dibebaskan.

Mungkin kepada Azmin, daripada aku tidak dapat, biar semua tidak dapat. Rakyat sedar satu-satunya kerajaan yang tidak pernah iktiraf PH sebelum PRU14 dahulu adalah Selangor di mana Azmin adalah MB Selangor ketika itu. 

Zuraida pula adalah pimpinan yang pernah mengeluarkan kenyataan tidak senangnya apabila nama Tun M dipersetujui oleh Keadilan untuk diangkat menjadi PM. Apabila dilantik sebagai menteri, pemikirannya terhadap Tun M jauh berubah.

Mengapa begitu sukar sekali untuk kedua tokoh ini menerima Anwar sebagai PM? Apa yang mereka mahu sebenarnya? Apa lagi yang tidak cukup dari hasil kamu berdua berada atas nama Keadilan dan atas nama Anwar?

WFAUZDIN NS


No comments: