JANGAN MERAPU LA SYED SADIQ.. AKU PUN KERJA KERAJAAN... JANGAN RACUN ORANG LA..

 

Aku tengok ramai juga yang kongsi tangga gaji untuk jadi T15 semalam. 𝗬𝗮𝗸𝗶𝗻𝗻𝘆𝗮 𝗸𝗮𝗺𝘂! Main hentam je dorang ni. Buat ramai yang jadi bimbang.



Ia bermula dengan 𝗯𝘂𝗱𝗮𝗸 𝗵𝗶𝗻𝗴𝘂𝘀𝗮𝗻 si 𝗦𝘆𝗲𝗱 𝗦𝗮𝗱𝗱𝗶𝗾 yang dakwa gaji RM12,000 dah jadi T15. Lebih malang lagi banyak juga 𝘱𝘢𝘨𝘦𝘴 pro PH yang ikut 𝘴𝘩𝘢𝘳𝘦.


Padahal kerajaan 𝗯𝗲𝗹𝘂𝗺 𝘁𝗲𝘁𝗮𝗽𝗸𝗮𝗻 pun lagi ambang gaji untuk subsidi petrol, pendidikan dan kesihatan. Mudah cerita, belum ada lagi senarai T15 tu.


Yang Saddiq menggelepar sangat tu dah kenapa?


Fikir secara logik je. kalaulah 20% rakyat tu termasuk yang bergaji RM12,000, takkanlah 15% jadi lebih ramai. Tentulah 𝗺𝗮𝗸𝗶𝗻 𝗸𝗲𝗰𝗶𝗹 𝗷𝘂𝗺𝗹𝗮𝗵 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗲𝗿𝗹𝗶𝗯𝗮𝘁. Kan? Bila makin kecil perarusan, tentu 𝘵𝘢𝘯𝘨𝘦 pendapatan yang diambil kira tu lebih tinggi.


Belanjawan yang DS Anwar bentangkan hari Jumaat lepas sebenarnya 𝘀𝗮𝗻𝗴𝗮𝘁 𝗯𝗮𝗶𝗸 hingga pembangkang hilang arah nak kritik. Jem otak mereka.


Disebabkan itulah mereka mainkan isu subsidi petrol dan pendidikan. Reka sendiri kadar gaji yang termasuk dalam lingkungan T15.


Tujuannya cuma nak buat rakyat gusar dan sekali gus 𝗺𝗲𝗻𝘂𝘁𝘂𝗽 𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝗿𝗮-𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝗿𝗮 𝗲𝗹𝗼𝗸 yang diumum dalam pembentangan belanjawan tempohari.


Pesan aku kepada 𝘱𝘢𝘨𝘦𝘴 pro PH. Kalau nak 𝗸𝗲𝗷𝗮𝗿 𝙡𝙞𝙠𝙚 sekalipun, pastikan maklumat tu dari sumber yang sahih. Nak pakai sumber puak qazaf, puak penyakau kenapa? Tunggu je pengumuman rasmi dari kerajaan.


Jangan ikut perangai PN. Mereka memang berkhidmat 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗱𝗮𝗷𝗮𝗹. Buatkan rakyat takut supaya rakyat cari perlindungan dari mereka. Itu kan 𝘁𝗲𝗸𝗻𝗶𝗸 𝗱𝗮𝗷𝗮𝗹. Kita tak perlu jadi seperti mereka. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.