MP BENGGONG SI FADLI NI TAK TERASA MALU GAMAKNYA...

 

Mula-mula aku tak hirau sangat berita ni. Tak ada pun yang pelik. Sekali baru aku perasan. Laa... Di 𝗞𝗲𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮𝗻 𝗿𝘂𝗽𝗮𝗻𝘆𝗮. Ingatkan di Bangladesh.



Sebab setahu aku, hantar tenaga kerja keluar 𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝗿𝗮 𝗯𝗶𝗮𝘀𝗮 𝗱𝗶 𝗕𝗮𝗻𝗴𝗹𝗮𝗱𝗲𝘀𝗵. Mereka memang pengeksport tenaga kerja. Tapi bila di Kelantan...


𝘑𝘰𝘬𝘦 𝘢𝘴𝘪𝘥𝘦, benda ni tak pelik pun. Tapi dibuat bahan lawak sebab mengenangkan 𝗹𝗲𝗯𝗮𝗶 𝗱𝗮𝗻 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 cakap besar dan berlagak sebelum ni.


Mereka kutuk negeri-negeri yang ditadbir oleh 𝗣𝗛 dan 𝗕𝗡. Tak cukup itu, mereka reka cerita konon PH 𝘁𝗮𝗸 𝗽𝗮𝗻𝗱𝗮𝗶 𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗱𝗯𝗶𝗿 dan jaga ekonomi.


Tapi akhirnya, di negeri yang dipimpin oleh pihak yang 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮 𝗴𝗲𝗹𝗮𝗿 𝗱𝗮𝗷𝗮𝗹 tu la yang dihantar rakyat mereka. Dah tu dia 𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗯𝗮𝗻𝗴𝗴𝗮 𝗽𝘂𝗹𝗮𝗸 𝘁𝘂.


Dah lebai yang konon hebat sangat, tak mampu ke nak sediakan peluang pekerjaan? 𝗖𝗮𝗸𝗮𝗽 𝗹𝗲𝗯𝗮𝘁 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮 𝗵𝗮𝗺𝗽𝗲𝗵. Itulah kejadiannya.


Tapi tak ada masalah pun. Sebagai rakyat Malaysia, boleh je nak kerja di mana-mana selagi dalam negara. Cuma, 𝗸𝗲𝗻𝗮 𝗶𝗻𝗴𝗮𝘁 𝘀𝗮𝘁𝘂 𝗽𝗲𝗿𝗸𝗮𝗿𝗮.


Lebai selalu bercita-cita nak memerintah Selangor sebab negeri tu kaya. Tak mustahil kalau pekerja ini dihantar sebagai 𝗽𝗲𝗻𝗴𝘂𝗻𝗱𝗶 𝗯𝗮𝗿𝘂 𝗣𝗔𝗦.


PH tak boleh pandang enteng perkara ni. Perlu adakan rancangan untuk hadapi sekiranya 𝗺𝗲𝗺𝗮𝗻𝗴 𝗶𝘁𝘂 𝘁𝘂𝗷𝘂𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮. Lebai ni 𝗹𝗲𝗯𝗶𝗵 𝗹𝗶𝗰𝗶𝗻 𝗱𝗮𝗿𝗶 𝗯𝗲𝗹𝘂𝘁. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: