Warkah untuk YB. Fadlina

 Assalamulaikum 


Warkah untuk Ybm Fadlina.


Dan Ybm Dr zaliha Berterus terang amat baik walaupun pahit diterima oleh 

YBM FADLINA & YBM DR ZALIHA KKM PUN SAMA JUGA 2 X5 


Faktor kekalahan Terengganu, Kedah Dan Kelantan dlm prn 15 dari sudut kegagalan fungsi Pejabat Menteri Pendidikan. 


1. Mengekalkan puak2 parti bersatu/pas mengetuai kpm, jpn Dan ppd.


2. Pengarah Dan kppd tidak turun padang utk menjelaskan dasar2 kerajaan.


3. Guru2 pro pembangkang terus menerus berkempen dlm kelas Dan juga dlm sosial media tanpa segan silu.


4. Pengarah Dan kppd tidak memberi kebenaran utk program ting 6 apabila diminta oleh pihak tertentu.


5. Projek2 di sekolah terus diberi kpd puak2 parti pembangkang. Itu merupakan Dana pilihanraya kpd mereka. Sedangkan puan parti perpaduan mengemis utk mendptkan projek.


6. Fahaman taksub dan takfiri terus menerus dijadikan bahan politik mereka tanpa diberi penerangan oleh pihak ppd atau jpn.


7. Tidak mengembalikan jawatan asal kpd beberapa pegawai hardcore parti selepas mereka disekat atau diturunkan jawatan selepas langkah Sheraton. Mereka inilah yg sentiasa berjuang utk  menyampaikan pesanan kpd  pelajar2 dari dihasut oleh guru2.


8. Menteri pendidikan terlalu mengikut pegawai atasan kpm yg sebenarnya pro bersatu/pas.


9. Guru2 pro parti perpaduan terus menerus ditindas oleh  jpn Dan ppd.


10. Guru2 tidak diberi penerangan secara khusus tentang kebaikan kerajaan madani.


11. Pengarah jpn ketua ppd tidak bertindak tegas kpd mana2 guru yg bebas menghina pmx Dan kerajaan perpaduan.


12. Pengarah jpn atau ketua ppd melantik pengetua/gb/pentadbir dari kumpulan parti pembangkang menyebabkan tiada kecairan kebaikan kerajaan madani yg diberikan kpd guru Dan pelajar. Dan tiada tindakan atau laporan tentang mereka.


13. Tidak ada wow factor utk mengembalikan sokongan guru2 di Malaysia ini. Pelajar mudah dihasut oleh guru2 secara senyap2. 


14.Tiada gerakan yg agresif dari pejabat menteri pendidikan utk meningkatkan sokongan


Untuk memenuhi  hasrat pmx utk menang bagi pru 16 nanti.. pejabat menteri pendidikan perlu bertindak segera. Jgn biarkan pm seorang shj yg reform.. jgn dibiarkan seperti ini berlaku kerana dibimbangi akan berjangkit ke jpn negeri2 lain. 


Cadangan tindakan yg perlu di buat segera


1. Wujudkan segera gerak gempur besar-besaran latihan, kursus kesedaran, keinsafan, program masukan  roh cinta kpd kerajaan perpaduan di peringkat tadika, semua peringkat institusi pendidikan, semua agensi kerajaan pusat, semua agensi swasta, semua jentera parti BN/PH , kesatuan, persatuan, ngo-ngo , pesara , generasi muda 


2. Tukar segera pegawai kerajaan pusat di kelantan, terengganu, kedah , badan berkanun, agensi kerajaan pusat yang pakah pas ke pusat bandar besar untuk keinsafan dan ejas segera pindah masuk ke kelantan, terengganu, kedah yang ada roh cintakan kerajaan perpaduan malaysia madani untuk mereka berterima kasih dgn kerajaan perpaduan . insyallah mereka pegawai-pegawai dan anggota ini mjadi pgererak utama dlm pru16 3 negeri ini mjadi milii kerajaan perpaduan malaysia madani


3. Pelajar sekolah menengah perlu diberi penerangan sejelasnya tentang taasub, takfiri Dan kebaikan kerajaan madani. Merekalah akan menjadi pengundi muda nanti


Cikgu WA

Terengganu



No comments: