MAJLIS EKONOMI BUMIPUTERA.

 


Sewaktu mempengerusikan Mesyuarat Majlis Ekonomi Bumiputera (MEB) Bilangan 2 Tahun 2024 hari ini, tumpuan terarah kepada perencanaan transformasi dan hala tuju baharu agenda Bumiputera untuk sedekad kehadapan. 





Mesyuarat hari ini juga telah membincangkan dengan teliti kerangka dan inisiatif-inisiatif dalam memberi anjakan penyertaan, pemilikan dan penguasaan Bumiputera selari dengan aspirasi Ekonomi MADANI. 


Saya turut tegaskan keperluan supaya inisiatif-inisiatif yang dirangka, turut dipanjangkan manfaatnya kepada kumpulan masyarakat lain yang turut memerlukan.


Namun, sokongan agensi-agensi kerajaan termasuk Syarikat Pelaburan Berkaitan Kerajaan (GLIC) dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) masih diperlukan melalui penyelarasan, pengukuhan pendekatan dan sokongan penggunaan teknologi baharu yang didasari mandat penubuhan mereka.


==========


While chairing the Bumiputera Economic Council Meeting today, I touch on the importance of transformation planning and the new direction of the Bumiputera agenda for the next decade. 


Today's meeting has also discussed the framework and initiatives in shifting Bumiputera participation, ownership, and dominance in line with the aspirations of the MADANI Economy. 


#MalaysiaMADANI



No comments: