KO NAK BAGI ANAK KO BELAJAR ATAU BERHAYA... WOIII... LAIN KALI CARI BANYAK KEDAI LA WOIIII

 


Beg sekolah apa sampai RM159.90? Aku belikan anak aku beg di 𝗦𝗽𝗼𝗿𝘁𝘀 𝗗𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁. Harga dari RM90 - RM120. Yang dah sekolah menengah tu biasa akan ambil yang mahal sikit la.


Tapi aku pelik la kalau beg macam dalam gambar ni cecah RM160. Tapi sebenarnya 𝗮𝗱𝗮 𝗯𝗲𝗴 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝘂𝗿𝗮𝗵 sikit. Yang harga bawah RM60. Rajin cari pasti jumpa.


Begitu juga kasut. Anak-anak aku beli kasut di Mydin je. Murah dan berbaloi. Semalam pun aku pergi Mydin JB tengok 𝘱𝘦𝘯𝘤𝘪𝘭 𝘤𝘢𝘴𝘦 harga 𝘁𝗮𝗸 𝘀𝗲𝗺𝗮𝗵𝗮𝗹 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗴𝗮𝗺𝗯𝗮𝗿 ni.


Cuma mungkinlah kan, beli yang harga murah 𝗸𝘂𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗿𝗴𝗮𝘆𝗮. Tak dapat nak berlagak dengan jiran atau 𝘱𝘢𝘳𝘦𝘯𝘵𝘴 lain. Itu yang tak tergamak nak beli tu.


Tapi itu masalahnya. Kalau alasan nak gaya, 𝗷𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗹𝗮 𝗯𝗶𝘀𝗶𝗻𝗴 𝗵𝗮𝗿𝗴𝗮 𝗺𝗮𝗵𝗮𝗹. Hadap je la. Tapi kalau risaukan kemampuan, 𝘂𝘀𝗮𝗵 𝗳𝗶𝗸𝗶𝗿 𝘁𝗲𝗻𝘁𝗮𝗻𝗴 𝗴𝗮𝘆𝗮 sangat. Pilihan di tangan kita. Guane boh?


 

Raja Gelap II 



No comments: