KALAU MISKIN SANGAT NAK BAYAR CUKAI 8% HANGPA JANGAN BELI.

 





Awani siarkan berita ni, 𝗦𝗵𝗼𝗽𝗲𝗲 mengenakan cas SST untuk penghantaran. Menjengah ke komen, ramailah yang kutuk kerajaan macam-macam.


Aku dah berhenti guna Shopee. Sebab kedekut sangat semenjak untung banyak. Aku lebih suka guna 𝗟𝗮𝘇𝗮𝗱𝗮 yang berikan lebih banyak diskaun.


Tapi aku tak perasan pula kalau Lazada pun kenakan 𝗰𝗮𝘀 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗮𝗺𝗮.


Cuma yang Awani tak cerita, berapa jumlah cas yang dikenakan. Berdasarkan gambar dalam berita tersebut, aku lihat jumlahnya hanya 29 𝘀𝗲𝗻


Punya la membebel sebab naik 29 sen? Logik tak logik walau oi? Ko beli rokok atau 𝘦𝘺𝘦 𝘴𝘩𝘢𝘥𝘰𝘸 jauh lebih mahal la. Walaun memang spesis lemau. Tak reti nak dapatkan fakta sebelum komen.


Kalau 29 sen rasa tak mampu bayar, rasa boleh buat ko miskin, aku sarankan walaun 𝗱𝘂𝗱𝘂𝗸 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗴𝘂𝗮 je la. Pakai cawat, masak pakai kayu api, tak ada elektrik dan tak kena sebarang cukai. Baru sesuai perangai berkira walaun tu. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: