RAMAI ANAK2 MUDA TIDAK TAHU SEMANGAT PMX

 



Seorang bernama Anwar, habis pembangkang ‘lari’


NORMAN RADZUAN


RAMAI ANAK2 MUDA TIDAK TAHU SEMANGAT PMX

25 tahun lalu selepas dipecat daripada Timbalan Perdana Menteri… kakitangan MOF ketika itu sgt bersedih. Ketika meninggalkan Kementerian tersebut Anwar memberitahu, “ Jgn bersedih saya akan kembali… bukan kah saya seorang pejuang.”

Kemudian dlm siri ceramah Anwar selepas keluar penjara dgn nada yg penuh bersemangat di hadapan puluhan ribu penyokong yg saya anggap Quo terhebat beliau…” Sang Naga bisa ku lawan ini kan pula cicak mengkarung.” Sinis ditujukan bahawa Mahathir pun dia lawan inikan pula Najib ketika itu.

Akhirnya Anwar yg ku kenali… kata2nya dibuktikan dgn tindakannnya. Dia tidak lari ke luar negara walaupun tahu akn dipenjarakan. Dia tidak lari dari Parlimen dia hadap semuanya.

Semalam Anwar membuktikan kpd rakyat Malaysia dan kpd saya sendiri akan kata2nya. Walaupun diserang bertubi tubi oleh pembangkang… akhirnya mereka sendiri berkeliaran lari mereka meninggal Dewan.

Anwar bukan seperti Muhyiddin yg sanggup menutup Dewan berbulan lamanya takut berhadapan dgn ahli2 Parlimen pembangkang.

Putrajaya seperti org hilang akal hanya kerana tewas berhujah… akhirnya dirinya terperangkap dgn emosinya apabila melakukan kesalahan qazaf.

Hari ini sambil menghirup Coffee saya berkata pada diri sendiri… tak silap dan tak rugi saya berjuang utk insan bernama Anwar Ibrahim. Dia bukan sahaja hebat berpidato tetapi apa dikata di kotanya hingga bertempiaran lari kerengga2 seperti di spray baygon… he is my hero.

 

No comments: