GAYA MACAM SAKIT HATI- KATANYA KES BUDAK FITNAH TU ADA TERKAIT?

 


Dah nampak dah apa yang buat PN sakit hati dekat DS Anwar sangat. Rupanya dia cemburu DS Anwar dapat sambutan oleh rakyat dan jadi ikutan. Baca di https://bit.ly/42SdUIX.


Dia bengang cara berpakaian DS Anwar (kemeja tak bertali leher) jadi ikutan. Di menderita apabila gaya DS Anwar berlari anak masuk ke parlimen jadi viral. Katanya tak nampak seperti PM.


Untuk Mat Katak, ni aku nak jelaskan. Soal pakaian DS Anwar tu praktikal. Cuaca panas di Malaysia jadi kenapa nak bertali leher? Melainkan jika menghadiri majlis-majlis atau acara rasmi.


Kalau orang nak ikut, apa masalahnya? Bukannya DS paksa orang ikut. Dan ia jadi ikutan pun sebab ianya praktikal. Sesuai dengan iklim semasa.


Lagi satu, DS Anwar jenis turun ke padang. Bukan macam Mahiaddin yang terperap dalam ofis. Mana Mahiaddin perasan cuaca panas. Sidang media dia pun guna PDF je. Macamana?


Soal berlari anak tu, memang patut jadi ikutan. DS Anwar jenis tepati masa. Walaupun beliau seorang PM, beliau tak mahu lewat. Takkan nak ikut cara Mahiaddin yang suka ponteng?


Mahiddin pun pernah jadi viral dulu. Tak ingat suara Mahaiddin jadi lagu TikTok yang sebut ke sana ke sini tu, masa rakyat satu negara kena kurung. Tak cukup lagi ke dah viral begitu?


Bab burukkan orang lain, sebenarnya apa yang DS Anwar sebut benda yang orang dah tahu. Macam kes Jana Wibawa. Kes tu kecoh kot. Kalau tuduhan palsu, saman je la.


Masalahnya orang lain tak burukkan DS Anwar ke? Kalau tengok rekod, cara Mahiaddin burukkan DS Anwar lebih teruk. Sekali dengan Hadi dan Mahathir, mereka memfitnah DS Anwar. Setidaknya DS Anwar sebut benda yang benar.


Akhir sekali, Saifuddin kecil hati dengan istilah lebai dan serban. Sebenarnya istilah tu bukan menghina pun. Lebai ni gelaran kepada orang yang kelihatan kuat beragama.


Kita tak panggil lebai kepada orang yang selalu ke kelab malam. Gelaran lebai untuk orang yang rajin ke masjid. Gelaran tu tak hina. Tapi yang digelar tu yang hina sebenarnya.


Saifuddin ni sebenarnya dah tak ada isu. Tapi dia semakin hanyut. Namanya semakin pudar dalam arena politik Malaysia. Jadi terpaksalah dia cakap sesuatu walaupun mengarut. Takut nanti orang lupa pula padanya. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.



No comments: