Syarikat pengimport telur ancam saman Azmin


Sebuah syarikat yang diberi kebenaran mengimport telur dari India ke Malaysia, mengancam untuk menyaman bekas ahli parlimen Gombak Mohamed Azmin Ali berhubung ucapan yang dibuatnya mengenai perniagaan itu.


Ini selepas Azmin mendakwa pada Sabtu bahawa ahli perniagaan kontroversi Deepak Jaikishan diberi kontrak untuk import telur melalui rundingan terus dan dikecualikan daripada pemeriksaan keselamatan makanan.


Menjawab ucapan itu, J&E Advance Tech Sdn Bhd - pengimport tunggal telur dari India - menafikan dakwaan Azmin berhubung kontrak rundingan terus dan pengecualian keselamatan makanan.


"J&E tidak pernah diberikan sebarang kontrak rundingan terus oleh kerajaan dan J&E tidak pernah menjual atau menawarkan untuk menjual telur yang diimport dari India kepada kerajaan atau mana-mana agensi kerajaan atau syarikat-syarikat GLC yang berkaitan.


“Kenyataan Azmin adalah satu pembohongan terang-terangan yang direka untuk mengelirukan masyarakat umum bagi memesongkan kes jenayah yang difailkan terhadap presiden partinya Muhyiddin Yassin,” kata syarikat itu pada satu kenyataan hari ini.


J&E memberi tempoh 72 jam kepada Azmin mulai hari ini untuk membuat "kenyataan pembetulan" kepada syarikat itu serta di media sosial, atau berdepan tindakan saman.


https://www.malaysiakini.com/news/658432



No comments: