NAK KECOH PULAK DAH..SAPA KAWAN DENGAN PAS AKAN KECOH..LAGI SATU PAS SUKA PERGUNA PARTI LAIN UNTUK KEMENANGAN PARTI DIA.

 Apa dah jadi, angin bertiup kencang dalam parti lebai yg tak senang hati dgn politik dalaman parti gerakan. Pihak Gerakan di percayai akan mempergunakan penyokong yg mengundi parti pas utk mendapatkan lebihan kerusi adun utk Gerakan dalam pilihanraya negeri. 


Dan sekiranya plot idea itu berjaya, ada ura2 mengatakan berkemungkinan setelah parti Gerakan berjaya mengumpul kekuatan hasil dr kemenangan kerusi adun dlm pilihanraya negeri kelak, akan berlaku penjajaran politik baru tanpa melibatkan pas & bersatu.


Ini berdasarkan penelitian pihak parti cina Gerakan akan kes pengubahan wang haram & rasuah yg terpalit kepada parti Bersatu...juga besar kemungkinan terpalit kepada Pas sekiranya siasatan SPRM di perluaskan.


Dari sisi lain, pihak pas juga amat tidak senang dgn kemunculan Azmin dlm Bersatu yg cuba kembangkan pengaruhnya dlm parti tersebut di mana ramai yg tahu Azmin sangat hidamkan jawatan MB buat kali ke 2 setelah kalah total di PRU15 dahulu di mana pas juga menghidamkan posisi tersebut.


Apa sudah jadi... 😁😁😁

No comments: